در دنیای امروز،‌ استفاده از فناوری و ابزارهای مختلف، علاوه بر گسترده‌تر کردن دامنه ارتباط باعث شده است، وقت بیشتری از ما گرفته شود. جمله وقت نکردم را این روزها از هرکسی می‌توان شنید. فرقی ندارد افراد در چه موقعیتی هستند یا چه فعالیتی انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد، معضل زمان پدیده‌ای همه‌گیر است و همه وقت کم می‌آورند.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۹۰

نقش فناوری

اگر به کارهایی که این روزها انجام می‌دهیم، فکر کنیم، درمی‌یابیم، انجام این حجم فعالیت درگذشته به مراتب بسیار وقت‌گیر و دشوار بوده، اما به کمک فناوری، دامنه وسیعی از کارها را می‌توان در مدت کوتاه انجام داد. افزایش دامنه ارتباط‌ها که به دلیل وجود فناوری در اطراف ما ایجادشده، تبدیل به معضلی مهم برای افرادی شده است که وقت برای آنها اهمیت دارد. هرروز ممکن است تعداد قابل‌توجهی ایمیل، پیامک یا تماس‌ داشته باشید که باید به آنها پاسخ دهید. اگر بخواهید به این موارد بپردازید، وقتی برای خانواده و تفریح باقی نخواهد ماند. افراد موفق برای مدیریت زمان خود دو اصل مهم را مدنظر قرار می‌دهند و خود را ملزم می‌کنند تا آنها را رعایت کنند. بسیاری از افراد ممکن است متوجه این موضوع نشوند که چند ساعت از روز را در فضای مجازی سپری می‌کنند و این در حالی است که کارها و وظایف متعددی ممکن است بر عهده داشته باشند.

اولویت دادن به کارها و اشخاص

کمی خودخواهی به نظر می‌رسد،‌ اما اولویت دادن به کارها و اشخاص باعث می‌شود، کارهای مهم‌تر زودتر انجام شود. قبل از انجام هر کاری اولویت‌سنجی کنید و به آنهایی که مهم‌تر هستند، اولویت بدهید. نکته مهمی که وجود دارد، این است که هر کاری، ارزش وقت گذاشتن ندارد و این موضوع بسیار مهمی است، چراکه اغلب افراد که از نداشتن وقت شاکی هستند،‌ کارهایی را انجام می‌دهند که انجام دادنش ضرورتی ندارد. شناخت اولویت‌ها باعث می‌شود هم دوستان و نزدیکان از شما رضایت داشته باشند و هم کارهای شما راحت تر و سریع تر انجام شود. این نکته را نباید فراموش کرد که در صورت رعایت نکردن این مساله، شما عملا برده دیگران خواهید شد و زمان و حتی زندگی شما تحت تاثیر آنها قرار خواهد گرفت. بسیاری از ما با این موضوع آشنا هستیم اما درک این که چه شخصی از ما پاسخ سریع‌تری می‌خواهد، اهمیت دارد و باعث می‌شود، راحت تر اولویت به کارها بدهیم.

پرهیز از حواس پرتی

یکی از مسائلی که باعث می‌شود وقت کم بیاوریم، کارها و مسائلی است که در میان کارهای اصلی ممکن است پیش بیاید و باعث شود از موضوع دور شویم و به انجام کار غیر‌ضروری بپردازیم. بنابراین، داشتن تمرکز و پرهیز کردن از انجام کارهای فرعی می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی در مدیریت زمان برای شما به ارمغان بیاورد. تصور کنید در حال نوشتن یک مقاله یا تنظیم یک قرارداد هستید که باید در مدت زمان کوتاهی تمام شود. مسائل و موارد بسیاری زیادی وجود دارد که می‌تواند با ایجاد مزاحمت، شما را از انجام درست کار باز بدارد. چک کردن ایمیل، صفحه فیسبوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند با گرفتن وقت شما باعث شود تمرکز خود را از دست بدهید و زمان را هم به همین صورت تلف کنید. رعایت نکردن مدیریت زمان باعث می‌شود اعتماد افراد به ما کاهش یابد و حتی روی کسب و کار ما اثر گذار باشد.

منبع http://www.daily-journal.com:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها