56 میلیون نفر واجد شرایط رای

رئیس ستاد انتخابات کشور، تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات 29 اردیبهشت امسال را 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۵۳

به گزارش ایرنا، علی‌اصغر احمدی افزود: از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر رای اولی داریم که می‌توانند برای نخستین بار در 29 اردیبهشت رای خود را به صندوق بیندازند. وی ادامه داد: امیدواریم در جمعه هفته آینده شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم. رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس قانون، همه کسانی که متولد 29 اردیبهشت 1378 و قبل از آن هستند، می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی در انتخابات 29 اردیبهشت سال جاری شرکت کنند.

احمدی از تمامی واجدان شرایط خواست تا با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی خود در 29 اردیبهشت پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا یک مشارکت حداکثری در انتخابات ثبت شود.

وی افزود: ممکن است برخی مردم برای تعویض شناسنامه اقدام کرده باشند یا شناسنامه آنها مفقود شده باشد که از آنها می‌خواهم به ثبت احوال مراجعه و شناسنامه خود را دریافت کنند و این کار را به روز انتخابات موکول نکنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: در داخل کشور هیچ کس نمی‌‌تواند با ارائه گذرنامه در انتخابات شرکت کند اما هموطنان خارج از کشور چنانچه شناسنامه نداشته باشند، قانون به آنها اجازه داده است با گذرنامه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها