فوتبال ساحلی ایران در نیمه‌نهایی جام جهانی

«ساحلی‌‌ها» تاریخ‌ساز شدند

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران همان‌طور که هدفگذاری کرده بود، برای اولین‌بار به جمع چهار تیم برتر جام جهانی راه یافت؛ آن هم با شکست دادن سوئیس، نایب‌قهرمان اروپا.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۵۳

مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی در حالی در جزیره باهاما پیگیری شد که تیم ملی ایران حریف سرسختی به نام سوئیس در پیش داشت و در نهایت موفق شد این حریف قدر را 4 بر 3 شکست داده و به نیمه‌نهایی برسد. این نتیجه در حالی حاصل شد که اعضای این تیم بارها هدف خود را صعود به نیمه‌نهایی این مسابقات عنوان کرده بودند.

در وقت اول این دیدار تیم ایران با تک‌گل محمد احمدزاده پیش افتاد. دومین وقت با فشار بی‌امان سوئیسی‌ها دنبال شد، اما احمدزاده بار دیگر برای ایران گلزنی کرد. البته در وقت دوم سوئیس موفق شد سه‌بار دروازه ایران را باز کند تا این وقت با پیروزی 3 بر 2 به نفع این تیم به پایان برسد. در وقت پایانی این بازی در حالی که سوئیس تماما به دفاع مشغول و تا 50 ثانیه مانده به پایان بازی از ایران پیش بود، در ثانیه‌های پایانی ایران با گل سیدعلی ناظم به بازی بازگشت.

بازی دو تیم در وقت اضافه پیگیری شد و محمدعلی مختاری با گلزنی خود ایران را 4 بر 3 جلو انداخت؛ ضمن این‌که چند واکنش فوق‌العاده دیدنی پیمان حسینی، دروازه‌بان تیم ملی ایران باعث شد تا ملی‌پوشان کشورمان با همین نتیجه و با شایستگی تمام برای نخستین‌بار به نیمه‌نهایی رقابت‌های جام جهانی صعود کنند.

تیم ایران در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف تیم پرقدرت تاهیتی خواهد رفت که با شکست پاراگوئه موفق شد به جمع چهار تیم نیمه نهایی راه یابد.

پیش از این بازی تیم ملی ایران با پیروزی مقابل نیجریه در رتبه دوم جدول گروه B رقابت‌های جام جهانی 2017 باهاما قرار گرفته بود تا به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کند.

تبریک فدراسیون فوتبال

بعد از این صعود تاریخی فدراسیون فوتبال در پیام تبریک خود تصریح کرد: افتخارآفرینی مردان ساحلی فوتبال ایران‌زمین در باهاما و پیروزی مقابل نایب‌قهرمان اروپا در امتداد موفقیت‌های تیم ملی فوتبال ایران در آغازین روزهای سال 96، سال نکوی فوتبال را پدیدار ساخته و باعث شادی هموطنان عزیزمان شده است. فدراسیون فوتبال امیدوار است مسیر این موفقیت‌ها در آوردگاه‌های حساس بعدی فوتبال ایران در رده‌های مختلف هم تداوم یابد. امید است با ادامه حمایت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته از سوی همه ارکان فوتبال کشور، شاهد تداوم رشد و اعتلای فوتبال این مرز و بوم در عرصه‌های مختلف باشیم.

همچنان پشت سر ایتالیا

با وجود این، ساعاتی قبل از این مسابقه سازمان جهانی فوتبال ساحلی آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان را اعلام کرد. بر این اساس در ماه آوریل 2017 تیم ملی کشورمان با 2199 امتیاز و اختلاف چهار امتیازی با تیم چهارم، در رده پنجم جهان باقی ماند. پرتغال، روسیه، برزیل و ایتالیا به ترتیب با 3440، 3204، 2995 و 2203 امتیاز در رده‌های اول تا چهارم قرار گرفتند. پس از تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان، تیم‌های ملی تاهیتی، سوئیس، ژاپن، پاراگوئه و اسپانیا رده‌های ششم تا دهم جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

بازتاب بین‌المللی درخشش ایران

سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال به پیروزی تاریخی فوتبال ساحلی ایران برابر سوئیس اشاره کرد و نوشت: ایران برای اولین‌بار به نیمه‌نهایی رسید.

فیفا با انتشار خبر پیروزی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران مقابل سوئیس نوشت: ایران برای نخستین‌بار در تاریخ راهی نیمه نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی شد. آنها به برتری 4 بر 3 مقابل حریف خود دست یافتند و حالا برای رسیدن به فینال روز شنبه با تاهیتی دیدار خواهند داشت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به پیروزی ارزشمند تیم ملی ساحلی ایران برابر سوئیس در جام جهانی واکنش نشان داد و نوشت که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران نخستین‌بار توانسته به جمع چهار تیم برتر جهان صعود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها