در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
قهرمانها و ضدقهرمانها
کودکان در مواجهه با جامعهای که رعایت سن کودکان را نمیکند، ممکن است با ضدقهرمانها و خشونتهایی آشنا شوند که بر شخصیت آنها تأثیر منفی میگذارند. بازیهای کامپیوتری و قهرمانهایی که ترویجدهنده خشونت هستند، باعث میشود کودکان الگوهای متفاوتی برای تقلید انتخاب کنند. جالب است بدانیم در جامعه افراد زیادی هستند که از نظر ارزش، شرایط مناسبی برای معرفی به کودکان و نوجوانان دارند، اما عموما این معرفی کمتر صورت میگیرد و ضدقهرمانها با اثرات منفی در دسترس قرار میگیرند. در چنین شرایطی کودکان باید با آموزش صحیح از الگوهای منفی رهایی پیدا کنند. نقش آموزش بسیار مهم به نظر میرسد و این کار زمانی که الگوهای نامناسب زیاد است، باید با دقت بیشتری انجام شود.
الگوسازی هدفمند
در الگوسازی میتوان از کارهای منفی دیگران هم بخوبی استفاده کرد و به کودک نشان داد که رعایت نکردن برخی هنجارها یا کارها چه عواقبی میتواند داشته باشد. برای مثال، با نشان دادن افرادی که کلاه ایمنی بر سر میگذارند،میتوان درباره عواقب استفاده نکردن از کلاه ایمنی با کودک صحبت کرد و علاوه بر این دیدن قهرمانهای اتومبیلرانی که کلاه ایمنی بر سر دارند، میتواند باعث شود کودک در دوچرخهسواری به تقلید از قهرمانش کلاه ایمنی بر سر بگذارد. مثالهایی از این نوع کمک میکند، کودک رفتارهای درستی را با الگو گرفتن از قهرمانان ملی و جهانی در پیش بگیرد. تمرکز بر عواقب و نتایج میتواند در چنین الگوسازیهایی به کمک شما بیاید تا نتایج بهتری بگیرید.
بنفشه زرین
منبع: http://www.parenting.com
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: