قربانی کودک‌آزاری جان داد

دختر پنج‌ساله که بر اثر شکنجه و کودک‌آزاری مرگ مغزی شده بود، پس از سه روز جدال با مرگ روی تخت بیمارستان جان باخت.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۰۱

به گزارش جام‌جم، ظهر روز پنجشنبه این دختر در حالی که وضعیت جسمی وخیمی داشت به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد منتقل شد. پزشکان با معاینه دختربچه دریافتند او قربانی کودک‌آزاری شده است. دختر پنج‌ساله به نام رقیه به علت شدت جراحات، شکستگی لگن و پا و ضربه به سرش، به کما رفته بود.

در ادامه موضوع به پلیس گزارش و با حضور ماموران در بیمارستان مشخص شد، این دختر خردسال با هوشیاری بسیار کم و پس از سه ساعت از وارد شدن ضربه، به بیمارستان انتقال یافته که پس از اقدامات اولیه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

مدیر بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد درباره حادثه گفت: ناپدری پس از مشاجره با مادر، کودک را چند بار بر زمین کوبیده که این کار باعث بروز آسیب‌های شدید بدنی و مرگ مغزی کودک شد.

با انتقال این کودک به بیمارستان، پدرش با مراجعه به دادسرا شکایتی را ارائه کرد و خواستار رسیدگی به پرونده شد. با توجه به گزارش پزشکی و تحقیقات اولیه، ناپدری او بازداشت شد. در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، شامگاه یکشنبه، رقیه بر اثر شدت جراحات جان باخت و پرونده قتل روی میز قاضی کاظم میرزایی، بازپرس جنایی مشهد قرار گرفت.

بازپرس به تحقیق از ناپدری رقیه پرداخت که او اظهار کرد: من یک سال قبل با مادر این کودک به صورت موقت ازدواج کردم. در این مدت چند بار رقیه را کتک زدم اما باعث مرگش نشدم. روز حادثه با مادربزرگ رقیه درگیر شدم. در این درگیری مادربزرگ تعادلش را از دست داد و روی رقیه افتاد و باعث مرگ او شد.

مادر رقیه هم در تحقیقات گفت: رقیه حاصل ازدواج نخست من است. به دلیل اعتیاد همسرم و دخالت‌های خانواده‌ام، از پدر رقیه جدا شدم و چند ماه بعد با مردی ازدواج کردم که بشدت عصبی بود. قرار بود رقیه با من و ناپدری‌اش می‌شد، زندگی کند اما پذیرش این کودک برای همسر دومم سخت بود. بشدت با حضور او در زندگی‌مان مخالفت می‌کرد و بارها به من گفته بود که باید رقیه را به پدرش بسپارم. روز حادثه، درگیری لفظی با همسرم داشتم.

وی افزود: درگیری ما از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح آغاز و حدود ساعت 9 و 30 دقیقه، همسرم به سمت اتاق‌خوابی که رقیه در آنجا خواب بود، رفت. به یکباره کودکم را با خود از اتاق به بیرون آورد. مادر من نیز در خانه ما بود. او نیز تلاش کرد مانع کتک خوردن رقیه شود اما موفق نشد. رقیه پس از این کتک‌ها بی‌جان بر زمین افتاده بود اما همسرم اجازه نمی‌داد از خانه خارج شویم و او را به بیمارستان برسانیم. سرانجام برادرم از راه رسید. به او گفتیم رقیه از پله‌ها افتاده و آن زمان از طریق اورژانس، کودکم را به بیمارستان رساندیم.

قاضی میرزایی پس از بازجویی از این مرد او را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها