مجتبی محرمی، فوتبالیستی که به زعم بسیاری می توانست برترین فوتبالیست تاریخ ایران باشد وارد پنجاه و سومین سالگرد زندگی خود شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۷۵
تبریک علی دایی و علی کریمی+عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، خیلی ها می گویند او بهترین شماره هشت تاریخ فوتبال ایران است، خیلی ها هم می گویند اگر او در زمان حال فوتبال بازی می کرد اکنون بازیکن رئال مادرید بود، اصلا درباره اش گفته می شود اگر بازیکن نسل الان بود تا به حال دست کم سه بار توپ طلا را برده بود. سرخ ها او را اسطوره ای بزرگ برای فوتبال ایران می دانند و یکی از برترین های تاریخ فوتبال ایران. مجتبی محرمی قطعا یکی از برترین های پرسپولیس است اما عناوینی مانند اسطوره و یا رویاپردازی هایی مثل اینکه او اگر الان بازی می کرد بازیکن فلان تیم بود و توپ طلا می برد ، اغراق بزرگی است.

او بازیکن بسیار خوبی بود اما قدم های بسیار اشتباهی برداشت. محرمی اما به پرسپولیس وفادار ماند و همین باعث شد تا برای همیشه در قلب هواداران بماند. محرمی در دهه شصت و زمانی که سه میلیون تومان رقم هنگفتی محسوب می شد به پرسپولیس وفادار ماند و به تیم کشاورز نرفت، تیمی که بعدها برای همیشه از فوتبال ایران حذف نشد.

وی در سال ۱۹۸۰ میلادی به شاهین تهران پیوست و سپس در سال ۱۹۸۵ به تیم نیروی زمینی رفت و در سال ۱۹۸۸ به پرسپولیس پیوست. او در ششم خرداد ۱۳۶۷ نخستین بازی ملی اش را برای تیم ملی در مقابل نپال برگزار کرد و در اول دی ماه ۱۳۷۵ آخرین بازی ملی اش را در مقابل کویت انجام داد. او به همراه تیم ملی ایران یک بار قهرمان آسیا شد و در دوران ورزشی خود همیشه به عنوان بهترین چپ پای ایران و حتی آسیا شناخته می‌شد در حالی که او راست پا بود.

پس از حوادث مسابقه با تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۲ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل حمله به داور به مدت یک سال از کلیه دیدارهای بین‌المللی و ملی محروم شد.

او پس از حوادث شهرآورد سی و هشتم تهران در دی ماه سال ۱۳۷۳ سه سال از حضور در میادین محروم شد.

او در خرداد ۱۳۹۴ به عنوان مربی تیم فوتبال امید پرسپولیس انتخاب شد، ولی به خاطر حمایت از حسین هدایتی و سفارشی خواندن هیئت مدیره باشگاه از سمت خود کناره گیری کرد.

زندگی شخصی مجتبی محرمی نیز با اتفاقات تلخی همراه بود. از مسائل شخصی تا دوری از تنها دخترش آریانا که اکنون در انگلیس زندگی می کند. محرمی آنقدر در زندگی اش سختی کشید که یکبار در مصاحبه ای گفت مرگ را به این زندگی ترجیح می دهد. او هنوز هم می گوید دل شکسته اش با هیچ چیز جبران نمی شود.

به هر حال برای او که یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال ماست آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم او را از این پس بیشتر در بدنه فوتبال ایران به عنوان مربی ببینیم.

بسیاری از چهره های مطرح فوتبال ایران به مناسبت تولد او تبریک گفتند، اما به هر حال تبریک علی دایی و علی کریمی از همه مهم تر است:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها