دیروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس، وضعیت بیکاری در کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۶۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان این جلسه غیرعلنی از تشکیل کارگروهی برای پیگیری اشتغال خبر داد.

علی لاریجانی تصریح کرد: گزارشی از وزارت کار درباره اشتغال که موضوع مهمی است درخواست کردیم، زیرا مساله بیکاری یکی از اولویت‌های امسال کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز بر این نکته تاکید کرده‌اند.رئیس مجلس افزود: بحث اشتغال از موضوعات کلانی است که مجلس در دستور کار دارد و در جلسه غیرعلنی نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی ارائه کرد و مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان نیز نظرات خود را ارائه کردند.

لاریجانی اظهار کرد: قرار شد در یک کارگروهی، نظام فکری پیگیری شود و امیدواریم این نظام تا سال آینده تاثیرات خود را در حوزه اشتغال بگذارد.

محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس گفت: منصوری معاون وزیر کار بدون ارائه راهکار برای حل معضل بیکاری، علت بیکاری موجود در جامعه را عدم ارتباط میان دانشگاه و صنعت و همچنین تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانست. نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هم در توضیحات خود درخصوص معضل بیکاری در جامعه عنوان کرد که وزارت کار، متولی ایجاد اشتغال در جامعه نیست و به طور دقیق مشخص نیست که چه وزارتخانه و نهادی مسئول و متولی ایجاد شغل است. پورمختار خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح علت بیکاری در کشور گفت که منابع تأمین مالی برای ایجاد اشتغال، دچار مشکلاتی است و در ادامه، آثار سوء اجتماعی ناشی از بیکاری در جامعه را تشریح کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر هم درباره جلسه غیرعلنی مجلس گفت: در این جلسه، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی درخصوص وضعیت اشتغال در جامعه ارائه کرد و به جای ارائه گزارش از کارهای انجام شده از ابتدای دولت تاکنون، عنوان کرد که کشورهای دیگر نیز درگیر این وضعیت بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها