سلام. خواستم بپرسم کسی که قرص ترامادول 200 می‌خورد، آیا معتاد به حساب می‌آید؟ همسرم بعد از چهار سال زندگی مشترک خودارضایی می‌کند و قرص ترامادول 200 هم مصرف می‌کند. یکبار هم او را آزمایش اعتیاد بردم و آزمایش شیشه مشکوک در آمد. لطفا راهنمایی‌ام کنید می‌خواهم از او جدا شوم.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۲۲

با توجه به مواردی که مطرح کردید، به نظر می‌رسد ایشان به‌دلیل مشکل زودانزالی اقدام به مصرف قرص ترامادول برای حل مشکل خود کرده که این کار نگرانی شما را به همراه داشته است. زودانزالی شایع‌ترین اختلال جنسی آقایان به‌شمار می‌رود که به دو علت جسمی و روانی ایجاد می‌شود. در بررسی علل روانی زودانزالی، افرادی که استرس دارند یا در معرض اضطراب قرار می‌گیرند دچار زودانزالی می‌شوند. همچنین کسانی که شخصیت وسواسی و کمالگرا در رابطه جنسی دارند و از طرفی فکرشان درگیر رضایت جنسی فرد مقابل هم باشد، ممکن است رضایت جنسی در خود فرد رخ ندهد. در واقع کنترل بیش از حد شرایط سبب بروز مشکل زودانزالی می‌شود.

علاوه بر این، اختلال خواب، بی‌اشتهایی و زودانزالی از جمله نتایج افسردگی در افراد بوده و ممکن است افسردگی هم سبب این مشکل باشد، بنابراین برای تشخیص مناسب باید یک شرح حال کامل را به روانپزشک ارائه کنید تا علت زودانزالی مشخص شود. همچنین علت‌های جسمی که سبب زودانزالی می‌شود عبارتند از: بیماری‌های مزمن مرتبط با سیستم عروقی مثل دیابت، تنگی و انسداد عروق (این موارد بیشتر در سنین بالا) و مصرف مواد مخدر و الکل. در این زمینه‌ها باید به مشاور اورولوژیست مراجعه کنید. درمان زودانزالی به دو روش دارویی و غیردارویی انجام می‌شود که روش غیردارویی همان رفتاردرمانی به سبک توقف و شروع مجدد در زمان انجام عمل جنسی است که سبب می‌شود حساسیت ناحیه جنسی کاهش یابد و انزال با تأخیر همراه شود.

دیگر موارد درمانی با مراجعه حضوری به شما آموزش داده خواهد شد. در مورد روش دارویی نیز داروهایی همچون داروی ضدافسرگی تجویز می‌شود. باید به این مساله توجه داشته باشید برخی دوستان برای رفع این مشکل مصرف ترامادول را تجویز می‌کنند که بسیار شایع است. اگرچه ممکن است با مصرف این قرص تا حدودی مشکل زودانزالی رفع شود، ولی این مشکل را فقط به طور موقت حل می‌کند و چند مشکل اساسی را در پی خواهد داشت.

این ماده کاملا اعتیادآور است و تشنج نیز از دیگر عوارض مصرف خودسرانه ترامادول است. پس تأکید می‌کنم به هیچ عنوان برای درمان زودانزالی از ترامادول استفاده نشود، چراکه داروهای متنوعی بدون عوارض جانبی برای رفع این مشکل وجود دارد. از آنجا که این مساله با مراجعه به پزشک، تجویز مناسب دارو و صبوری قابل حل است، پیشنهاد می‌کنم هر گونه اقدام با شتاب را کنار بگذارید و جدایی و اقدام به طلاق را به فرصتی دیگر موکول کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها