فرماندار اندیمشک با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرستان 34 درصد است، گفت: در بحث اشتغالزایی اولویت با نیروهای بومی است.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۳۲

پیمان جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال اقداماتی در راستای اشتغال در سطح شهرستان انجام خواهیم داد تا سطح اشتغال منطقه افزایش یابد.

وی افزود: پیش از این برنامه‌ریزی‌هایی انجام و کارگروه‌هایی برای توسعه اشتغال تشکیل دادیم و سرمایه‌گذارانی وارد بازار کار در شهرستان شدند تا بتوان اقداماتی را در راستای رفع محرومیت در روستاها و اشتغال برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی انجام داد. ما آموزش‌های اولیه را به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ارائه خواهیم داد تا به هر حرفه‌ای که علاقه دارند، وارد شوند.

جهانگیری تصریح کرد: تلاش داریم مشاغل خانگی را در شهرستان توسعه دهیم و شعار ما در سال جاری این است هر خانه یک کارخانه است. یکسری کارها و طرح‌های نیمه‌تمامی داریم که با هماهنگی دیگر مسئولان سعی می‌شود امسال این طرح‌ها را کامل کنیم.وی با اشاره به وضعیت معیشتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، گفت: وام‌های مشاغل خانگی به این افراد اختصاص می‌دهیم تا بتوانند مطابق با علایق خود، وارد بازار کار شوند و ارائه وام‌های خود اشتغالی و توسعه مشاغل خانگی یکی از گام‌های ما در جهت توسعه اشتغال در شهرستان است.

فرماندار اندیمشک بیان کرد: مردم نیز می‌توانند با توسعه مشاغل خانگی، به ما در رفع بیکاری کمک کنند زیرا دولت نمی‌تواند به تنهایی شغل ایجاد کند و همه باید دست به دست هم بدهیم تا شهرستان را از این وضعیت خارج کنیم و اشتغال را افزایش دهیم.

وی افزود: در اندیمشک از نظر منابع اقتصادی، آب و صنایع مشکلی نداریم اما کسی نیست که این منابع را دور هم بچیند و به همین دلیل از این منابع بهره کافی را نبردیم. اگر در راستای استفاده از این منابع گام برداریم، مطمئنا وضعیت تولید و اشتغال در سال جاری بهتر می‌شود.

جهانگیری با تاکید بر جذب نیروهای بومی در طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان خاطرنشان کرد: یک کارخانه سیمان با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در شهرستان داریم و قرار است برای ادامه کار و تکمیل آن تسهیلات بانکی دریافت کنیم که در صورت راه افتادن این کارخانه، برای بیش از 2000 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود و این اقدام، در کاهش بیکاری تاثیرگذار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها