موسیقی

حال خوب موسیقی در کردستان

سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در این مجموعه، از جزئیات حضور نوازنده اتریشی در کردستان و برنامه‌های آینده این مجموعه موسیقایی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۵۵

مهدی احمدی، سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان که چندی پیش اجرای موفقی را در چارچوب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر پشت سر گذاشت با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی به مهر گفت: بعد از اجرایی که در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر داشتیم، صحبت‌هایی با یک اسپانسر انجام گرفته که در صورت فراهم شدن امکانات، کنسرتی را طی سال جاری در برج میلاد تهران برگزار کنیم که هنوز نمی‌توان جزئیات دقیق آن را اعلام کرد. مذاکراتی هم برای برگزاری کنسرت در کردستان عراق انجام دادیم که اگر به نتیجه نهایی برسد، این برنامه در اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی به حضور یک هنرمند اتریشی در کردستان برای برگزاری چند کارگاه آموزشی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با اقداماتی که انجام گرفت، مجموعه ارکستر فیلارمونیک کردستان چندی پیش میزبان یک هنرمند آهنگساز، تصویرگر، نوازنده ساکسیفون و کلارینت از دانشگاه وین به نام «رنالد دپه» بود که به منظور ارتقای سطح کیفی کار نوازندگان سازهای بادی ارکستر به سنندج سفر کرده بود. حال ما تصمیم داریم در آینده‌ای نزدیک از یک هیات چند نفره دیگر متشکل از یک استاد سازهای بادی برنجی، یک نوازنده ویولنسل و یک نوازنده ویولن برای برپایی کارگاه آموزشی دعوت کنیم که این امر در توسعه فعالیت های آموزشی ارکستر فیلارمونیک کردستان تاثیر زیادی دارد.

احمدی با تشکر از استانداری و حوزه هنری کردستان به جهت حمایت‌هایی که از مجموعه ارکستر فیلارمونیک کردستان انجام داده‌اند، بیان کرد: خوشبختانه چندی پیش که در جشنواره موسیقی فجر با حضور استاندار کردستان برنامه‌ای را اجرا کردیم، ایشان قول کمک صد میلیون تومانی را به ما دادند که تاکنون 30 میلیون تومان از این مبلغ به حساب ارکستر واریز شده و امیدوارم طی روزهای آینده نیز بقیه این کمک‌ها انجام گیرد. به هر حال این مایه خوشحالی ماست که استاندار کردستان با تمام مشکلات مالی که مواجهیم، این مساعدت را انجام داده است. ارکستر فیلارمونیک کردستان یک مجموعه 90 نفری است که نیازمند صرف هزینه‌های زیادی برای اداره است و چنین کمک‌هایی باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها