نیکخواه بهرامی، کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال:

جدا کردنم از تیم ملی قشنگ نبود

خبر انتقال صمد نیکخواه بهرامی به تیم دسته اولی مهرام، اهالی بسکتبال را شوک داد. او بتازگی از لیگ چین بازگشت و منتظر پاسخ فدراسیون بسکتبال بود تا برای تیم شیمیدر در لیگ برتر بازی کند، اما این اتفاق نیفتاد تا کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال از شرایط کنونی بسکتبال انتقاد کند.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۱۷

نیکخواه بهرامی درباره رفتن به تیم دسته اولی مهرام در حالی که گفته می‌شد به شیمیدر می‌رود، گفت: این انتخاب دلایل زیادی دارد. حدود ده سال در مهرام بازی کردم که بهترین دوران بازی‌ام بود. برای ما که قدیمی‌تر‌های این باشگاه هستیم، عِرق‌خاصی به آن داریم و یک مکتب ورزشی برایمان است. هیچ گاه خودم را از این تیم جدا ندانسته‌ام و در تیم دیگری هم که بودم، همیشه دوست داشتم به این تیم برگردم. در حال حاضر این تیم نتایج خوبی کسب کرده است و بدون من هم به لیگ برتر صعود می‌کرد.

کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال درباره حاشیه‌های به وجود آمده این انتقال گفت: متاسفانه برخی به دلیل منافع شخصی دوست ندارند در ایران بازی کنم. این قانون که در ابتدای لیگ تصویب کرده‌اند لژیونرها یعنی من و کامرانی و حدادی نمی‌توانیم به عنوان یار ایرانی بازی کنیم، اصلا منطقی نیست. این همه تلاش شده و از بیت المال برایمان هزینه شده که به این مرحله برسیم و اینک می‌گویند سهمیه خارجی هستید! ما به اندازه‌ای در این بسکتبال بوده و سرد و‌گرمش را چشیده‌ایم که بالاخره یک جایی برای خودمان پیدا ‌کنیم. اصلا برایم مهم نیست لیگ برتر، دسته اول یا دسته دو باشد، جایی بازی می‌کنم که برایم احترام قائل شوند.

نیکخواه بهرامی که در طول امسال بارها به صراحت از تصمیمات فدراسیون بسکتبال انتقاد کرده است، ادامه داد: برخی‌ تصور می‌کنند، من و امثال من خیلی بزرگ شده‌ایم و به نفعشان نیست بازی کنیم. دلایل غیر منطقی در تصمیم گرفته شده وجود دارد که به نفع بسکتبال ما نیست. در کدام کشور مطرح دنیا چنین قانونی وجود دارد؟ آیا آمریکا یا کرواسی که این همه بازیکن در خارج از کشورهای خود دارند، هنگام برگشت‌ این بازیکنان به کشورشان آنها را سهمیه خارجی حساب می‌کنند؟ نمی‌دانم کدام عقل سلیمی این موضوع را قبول می‌کند.

یکی دیگر از دلخوری‌های نیکخواه بهرامی در سال 95 کنار گذاشتنش از تیم ملی بسکتبال بود. او با اشاره به این نکته گفت: شکل جدا کردن من از تیم ملی درست نبود. سال قبل خودم تصمیم گرفته بودم بازی نکنم چون خسته شده بودم. از 13‌سالگی تا 32 سالگی در تیم ملی بازی کرده بودم و در 23 سالگی هم کاپیتان شدم. در همه این سال‌ها درگیر لیگ‌های باشگاهی بودم و تابستان‌ها هم باید در تیم ملی حضور پیدا می‌کردم و این خسته‌کننده شده بود. بعد از کنار گذاشتنم از تیم ملی بیشتر با شکل برخوردها و قصه‌هایی که می‌بافند، مشکل داشتم و ناراحت شده بودم. می‌توانستند قشنگ‌تر این کار را تمام کنند یا جدایی را به دست خودمان بسپارند. چند سال زحمت کشیده بودیم و می‌توانستیم محترمانه‌تر کنار برویم.

لژیونر بسکتبال در مورد عملکرد فدراسیون بسکتبال گفت: خیلی صحبت کردیم و کسی گوش نکرد و مانند یک پژواک در فضا پخش می‌شد. ترجیح می‌دهم درباره مشحون و فدراسیون صحبتی نکنم و در مورد بائرمن (سرمربی سابق تیم ملی) زمان همه چیز را مشخص کرد. فکر می‌کردم دو سال دیگر این اتفاق بیفتد، اما خوشبختانه دوستان بعد از شش ماه فهمیدند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در مجموع انتقادات زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها