سخنگوی رسمی معارضان داخلی سوریه ضمن انتقاد از معارضان خارجی دولت سوریه اظهار داشت پیش از این و در ابتدای بحران سوریه چندین بار به تهران سفر کرده و اکنون نیز آمادگی سفر به ایران را داریم.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۴۲
سخنگوی معارضان سوریه: آماده سفر به تهران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، «میس کریدی» در گفت و گو با تسنیم، تاکید کرد : دی‌میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه اگر نمی‌تواند مأموریتش را آن‌طور که باید انجام دهد و به سرانجام برساند، باید از مقام خود کناره‌گیری کند.

وی افزود: اشتباه معارضان سوری از همان ابتدا این بود که به‌جای رفتن به‌سمت شهروندان سوری به‌سوی سفارتخانه‌های خارجی سرازیر شدند.

کریدی با انتقال از عملکرد استفان دی‌میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه اظهار داشت: متأسفانه دی‌میستورا قطعنامه 2254 را اجرا نکرده و با تأسف باید بگویم او می‌خواهد جانبداری خود از یکی از محورهای بین‌المللی درگیر را نشان دهد، متأسفانه وی از حد مأموریت‌های محوله به‌عنوان نماینده سازمان ملل تجاوز کرده ، این موضع آشکار است و تمام تلاش‌هایش برای نشان دادن حالت توازن و تعادل، دیگر هدف را محقق نمی‌کند.

وی افزود: ما به‌عنوان هیئت حمیمیم (معارضان داخل) و من به‌عنوان سخنگوی رسمی این هیئت، بیانیه‌ای مبنی بر عدم مشارکت در ژنو پیش از تکمیل دعوت‌نامه‌ها صادر کردیم، ولی به نظر می‌رسد که آقای دی‌میستورا تصمیم گرفته است صف‌بندی خود را توضیح دهد و ما به‌عنوان معارضان داخلی اصولی داریم که دیگران از آن خوششان نمی‌آید.

وی درباره مشارکت سران برخی گروه‌های مسلح در ژنو و نظر معارضان داخل درباره این مشارکت پرسید: آیا افراد مسلحی که در ژنو مشارکت کنند، تمایل دارند فعالیت مسلحانه را کنار گذاشته و وارد فعالیت سیاسی شوند یا اینکه آنها به‌عنوان اهرم فشار ترکیه بر ملت سوریه وارد شده‌اند؟

این معارض سوری تصریح کرد : من این گروه‌های مسلح را ارتش اردوغان می‌نامم و وی ارتش خود را به «آستانه» برد تا با ما مذاکره کند. ما حامی راه حل سیاسی در سوریه هستیم، ولی امکان حل سیاسی تنها به دست سیاستمداران ممکن است.

وی درباره دیدگاه خود در خصوص حل مسئله کردها در سوریه گفت : موضوع برادران کُرد، باید در چارچوب ملی سوری از طریق مذاکرات داخلی تحت چتر ملی میان دولت و نهادهای آن یا میان معارضان ملی و برادران کُردی حل و فصل شود در غیر این صورت اگر چیزی را خارج از چارچوب‌های سیاسی یا چارچوب‌های داخلی مشروع و قانونی جلوه دهیم، تاثیرات منفی بر کشورهای منطقه‌ای خواهد داشت. آمریکایی‌ها به هرج و مرج سازنده اعتقاد دارند و به دنبال بازترسیم منطقه هستند و این شیوه‌ای برای ویران کردن منطقه از طریق تجزیه آن با شعارهای بزرگ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها