شناسایی مستندسازان مستعد و متعهد در نخستین جشنواره تلویزیونی مستند

مدیر شبکه مستند با تاکید بر این که نخستین جشنواره تلویزیونی مستند با هدف حمایت از مستندسازان جوان و تعامل بیشتر با مخاطبان برگزار می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره با هدف تقویت جریان مستندسازی قرار است به صورت فصلی برگزار شود و اولین دوره آن بهار 96 خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۷۷
شناسایی مستندسازان مستعد و متعهد در نخستین جشنواره تلویزیونی مستند

به گزارش جام‌جم، نشست خبری نخستین جشنواره تلویزیونی مستند، روز گذشته با حضور سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند و مهدی میرتیموری دبیر جشنواره در شبکه مستند برگزار شد. غفوری در ابتدای این نشست با اشاره به اهداف برپایی جشنواره گفت: نخستین جشنواره تلویزیونی مستند با دو هدف برگزار می‌شود. اولین هدف شناسایی، جذب و حمایت از مستندسازان جوان، مستعد و متعهد است.وی ادامه داد: ما نیروهای بسیار مستعدی در شهرهای خارج از تهران داریم و می‌خواهیم از توانمندی آنها استفاده کنیم. قصد داریم با برگزاری این جشنواره به دیده شدن این جوانان کمک کنیم. هدف دوم تعامل بیشتر با مخاطبان است. در واقع آثار در دو بخش آرای مردمی و آرای کارشناسی مورد داوری قرار می‌گیرند. مدیر شبکه مستند تاکید کرد: آثار جشنواره در یک زمان‌بندی مشخص از شبکه پخش می‌شود تا مردم به بهترین آثار رای بدهند. جشنواره در سه بخش کوتاه (فیلم‌های زیر 30 دقیقه)، نیمه بلند (فیلم‌های 30 تا 60 دقیقه) و بلند (فیلم‌های بالای 60 دقیقه) برگزار می‌شود. در هر بخش هم دو جایزه می‌دهیم که یکی توسط آرای مردمی انتخاب می‌شود و دیگری آرای داوران. وی با اشاره به زمان‌بندی اولین جشنواره تلویزیونی مستند یادآور شد: این جشنواره بهار برگزار می‌شود. قصد داریم به شکل فصلی باشد و تعامل بهتری با مخاطبان برقرار کنیم. جوایز برگزیدگان هم به این ترتیب است که در بخش مستند کوتاه حمایت از تولید فیلم مستند بعدی مستندساز به مبلغ 20 میلیون تومان، در بخش نیمه بلند به مبلغ 30 میلیون تومان و در بخش بلند به مبلغ 50 میلیون تومان است.

مهدی میرتیموری، دبیر جشنواره نیز با اشاره به هیات داوران گفت: با مدیریت آقای غفوری و حمایت هایش جشنواره برگزار می‌شود. نادر طالب زاده، مرتضی رزاق کریمی و محمدعلی فارسی داوران این جشنواره هستند.

غفوری در پاسخ به پرسش جام‌جم مبنی بر این‌که جشنواره با چه موضوعی برگزار می‌شود و آیا بهتر بود با توجه به تنوع شاخه‌های مستندسازی اعم از مستندهای اجتماعی، سیاسی، محیط‌زیست و... این جشنواره در بخش‌های مختلف برگزار می‌شد، توضیح داد: موضوع جشنواره آزاد است و آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره در بخش آرای مردمی و داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد. گرچه شاخه‌های مختلف مستند داریم، اما با توجه به این‌که موضوع جشنواره آزاد است، ساختار، شیوه روایت، تدوین، تصویر و... برای داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد. ممکن است بعد از فصل اول جشنواره به سمت موضوعی شدن نیز برود. میرتیموری درباره فراخوان جشنواره گفت: فراخوان جشنواره و تیزرهای آن از مدتی پیش نمایش داده شده است. آخرین مهلت ثبت نام آثار 10 فروردین 96 و آخرین مهلت دریافت آثار 15 فروردین است. آثار 21 فروردین در قالب یک برنامه تلویزیونی پخش می‌شود تا مردم آرای خودشان را اعلام کنند و در ماه خرداد هم اختتامیه را داریم.

غفوری افزود: این جشنواره اساسا یک جشنواره تلویزیونی است و تمام رویدادهای آن در قاب تلویزیون رخ خواهد داد. همچنین حضور برگزیدگان، ارائه آثار و اختتامیه نیز در قالب برنامه تلویزیونی، تولید و پخش می‌شود و به همین دلیل نام آن را اولین جشنواره تلویزیونی گذاشته‌ایم.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها