دو پسر جوان برای یک شبه پولدار شدن نقشه دزدی از صرافی در کوچه تقوی میدان فردوسی را طراحی کردند.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۴۸

آنها در حالی که نقاب به چهره‌هایشان زده بودند، ظهر 28 بهمن امسال وارد صرافی شدندو با شلیک به مرد صراف و زخمی کردن او و تهدید کارگر جوانش 64 میلیون تومان دلارو یورو دزدیدند و فرارکردند. آنها یک هفته بعد از این سرقت خشن، در یکی از شهرهای غربی بازداشت شدند و به جرایمشان در پلیس آگاهی تهران اعتراف کردند. یک روز بعد از دستگیری این دو متهم، آنها همزمان با نخستین روز هفته تحت تدابیر امنیتی از بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران به صرافی محل سرقت منتقل شدند و در حضور مردم صحنه سرقت مسلحانه را بازسازی کردند. شاید هیچ وقت فکر نمی‌کردند تصمیمی که برای یک شبه پولدار گرفتند این چنین آنها را به آخر خط برساند و پایشان را به اداره پلیس و زندان باز کند. متهمان بشدت وحشت زده بودند و می‌دانستند حالا که د ستگیر شده‌اند مجازات سختی در انتظارشان است. پس از آن که صحنه جنایت را بازسازی کردند، روانه زندان شدند.

راننده عجیب 12 نفر را زیر گرفت

عصر دومین روز هفته ماموران در جریان حادثه عجیبی قرار گرفتند؛ زمانی که ماموران کلانتری 116 مولوی در محل حادثه در خیابان انبار گندم تهران حاضر شدند، مشاهده کردند که مردی افغان راننده خودروی وانتی است که به سرعت در این محله در حرکت بوده و مردم غافل از این‌که او با سرعت بالایی در حرکت است در حال رفت و آمد بودند که ناگهان مرد افغان در اقدام عجیب به سمت مردم می‌رود و 12 رهگذر را با خودرویش زیر می‌گیرد و سرانجام خودرویش متوقف می‌شود. در همین موقع راننده خاطی با جا گذاشتن خودروی وانت درصدد بود تا از محل حادثه فرار کند که ماموران متوجه او شده و وی را در فرارش ناکام گذاشتند. معلوم نبود که این مرد به چه دلیل مردم را زیر گرفته است. ماموران به سمت راننده افغان رفتند و وی را بازداشت کردند و او برای تحقیقات به اداره پلیس رفت. این در حالی بود که 12 مصدوم که همه مرد بودند نیز به بیمارستان منتقل شدند، اما یکی از آنها به دلیل شدت صدمات وارده فوت کرد.

سناریوی قتل و کلاهبرداری پیچیده

سومین روز هفته متهمان یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی در شعبه چهارم کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند. اعضای این باند به اتهام قتل مردی در سال 89 و تصاحب اموالش با سندسازی بازداشت و به زندان رفته بودند. آنها پس از قتل، هر چه سکه و ارز که مقتول در خانه نگهداری می‌کرد را دزدیدند و بعد هم با جعل سند درصدد بودندتا با جا زدن فردی که او را شبیه مقتول گریم کرده بودند، خانه میلیاردی پیرمرد را بفروشند که ناکام می‌ماندند. زمانی که متهمان پای میز محاکمه رفتند سرکرده آنها گفته بود که از طریق همسایه مقتول از وضع زندگی او با خبر شده و برای تصاحب اموالش با دوستانش تحت پوشش مامور اداره برق به خانه‌اش راه یافته و بعداز مرگ صاحبخانه اموالش را دزدیده‌اند. سپس اطراف جسدش آهک ریخته‌اند تا بوی بد از بین برود. بعد هم جسد را در کیسه انداخته و در سطل زباله‌ای اطراف بزرگراه نواب رها کرده‌اند.

اعدام و حبس برای گرگ‌های خاکستری

قضات دیوان‌عالی کشور در چهارمین روز هفته، حکم اعدام و حبس متهمان پرونده دو سارق آزارگر معروف به گرگ‌های خاکستری را تائید کردند و شمارش معکوس برای مرگ یکی از مجرمان آغاز شد. آنها در مدت چهار ماه، 15 زن را در پوشش مسافربر ربوده وپنج نفر از آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و اموالشان را سرقت کرده بودند. همزمان با شکایت قربانیان در سال 94 راز فعالیت‌های سیاه آنها فاش شد و متهمان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این‌که مدتی بعد بازداشت شدند. این دو متهم زمانی که مقابل شاکیان قرار گرفتند به جرایم سیاه خود اعتراف کردند. آنها در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و متهم ردیف اول، فرهاد 25 ساله را به جرم آزار و اذیت پنج زن، آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار به اعدام، 25 سال حبس و 74 ضربه شلاق و متهم ردیف دوم، سعید 21 ساله را نیز به جرم آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار به 25 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شدندکه احکام مربوطه در شعبه 28 دیوان‌عالی کشور تائید به واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال و شمارش معکوس برای مرگ متهمان آغاز شد.

نقشه هالیوودی سارقان خودروی حمل پول

دو مامور محافظ بانک که با همدستی چهار سارق در نقشه‌ای هالیوودی، خودروی حمل پول را سرقت کرده بودند در پنجمین روز هفته دستگیر شدند. آنها مسیر خودروی حمل پول را بازبینی کرده و محلی را که هیچ دوربینی درآنجا نبود، انتخاب کردند تا این ‌که صبح روز پنجم اسفند امسال ابتدا به زور راه را بر دو دستگاه خودروی پراید بستند و با تهدید رانندگان، خودروها را سرقت کردند و بعد درحالی که نقاب بر چهره‌هایشان زده بودند، به خودرویی که 900 میلیون تومان پول‌های بانک را حمل می‌کرد مسلحانه دستبرد زدند و دزدان در ادامه خودروی ال 90 دیگری را به زور دزدیدند و با انداختن پول‌ها داخل این خودرو فرار کردند. متهمان که شش نفر بودند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و در پنجمین روز هفته به طور همزمان در عملیات‌های مشترک در شهرهای اسلامشهر، لاهیجان، تهران و مشهد دستگیر شدند. ماموران در این چند عملیات 550 میلیون تومان از پول‌های سرقتی را در حالی کشف کردند که متهمان 350 میلیون پول دیگر را بین خودشان تقسیم و خرج کرده بودند.

خودکشی پدر بعد از قتل 2 دخترش

در ششمین روز هفته مردی 45 ساله که به اتهام قتل دو دختر خردسالش تحت تعقیب پلیس شهر تبریز بود زمانی که در محاصره پلیس گرفتار شد با سلاحی که به دست داشت، به خودش شلیک کرد. ماموران برای زنده ماندن متهم او را به بیمارستان منتقل کردند، اما او به دلیل شدت صدمات فوت کرد. ماجرای جنایت این مرد شامگاه چهارشنبه زمانی فاش شد که همسر او با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواست. زمانی که همسایه‌ها وارد خانه در منطقه اخماقیه تبریز شدند ناباورانه دیدند که دختران 3 و 10 ساله خانواده به طرز دلخراشی با ضربه‌های چاقو از پای درآمده‌اند.

همین جنایت تلخ پای پلیس را به این خانه باز کرد. ماموران با تحقیق از مادر مقتولان متوجه شدندکه عامل جنایت پدر خانواده بوده و در حالی که مسلح است سوار خودرویش شده و فرار کرده است. ماموران در جست‌وجوی متهم به قتل بودند تا این ‌که 18 ساعت بعد از جنایت او را یافتند، اما متهم زمانی که خود را در حلقه محاصره پلیس دید با سلاحی که داشت به خود شلیک کرد و ساعاتی بعد در بیمارستان جان باخت. بررسی‌ها حاکی بود که او پیش از خودکشی قصد داشته جان فرد دیگری را هم بگیرد که موفق به یافتن وی نشده است.

بازداشت قاتل آقا معلم

آخرین روز هفته ماموران پلیس آگاهی سراوان موفق به دستگیری قاتل آقا معلم در سراوان شدند.

ماجرای این جنایت پنجم اسفند امسال در حالی در شهرستان سراوان در شرق کشور رقم خورد که مرد نقابدار مسلحی وارد خانه آقا معلم شد و او را مقابل چشمان خانواده‌اش به رگبار بست و گریخت. از آن موقع پلیس در جست‌وجوی عامل جنایت بود تا این که ردپای مردی را به دست آورد که با مقتول اختلافات قومی و خانوادگی داشت.

همچنین متهم دارای سوابق کیفری ازجمله اعتیاد به مواد مخدر و سرقت بود. او که به طور مرموزی ناپدید شده بود، تحت تعقیب قرارگرفت و سرانجام در آخرین روز هفته در خانه‌ای در حاشیه شهرستان سراوان بازداشت شد و در بازجویی پلیسی به قتل آقامعلم با انگیزه اختلاف خانوادگی اعتراف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها