استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان جز معدود استان‌هایی است آب آن علاوه بر مشکل کمی به لحاظ کیفی مشکل دارد به مشکلات بانک‌های استان اشاره کرد و گفت:‌ بانک‌ها باید خود رابا چرخه حرکت کشور وفق دهند.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۱۰

به گزارش فارس، غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه ستاد مقاومتی خوزستان که در محل سالن جلسات شهید رجایی برگزار شد اظهار کرد: خوزستان جزو معدود استان‌هایی است که آب آن علاوه بر مشکل کمی به لحاظ کیفی مشکل دارد.

وی افزود: بیشتر شهرستان‌های خوزستان یا شبکه فاضلاب ندارند یا شبکه فاضلاب آنها فرسوده شده و نیاز به اصلاح دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به قول رئیس جمهور در سفر اخیر مبنی حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان توضیح داد: مقرر شد اعتبارات مورد نیاز برای حل مشکل آب و فاضلاب استان از طریق صندوق توسعه ملی و یا فاینانس پرداخت شود.

شریعتی با اشاره به دستورات رئیس جمهور و پیگیری‌های صورت گرفته در مورد مشکل آب و فاضلاب خوزستان ابراز امیدواری کرد: تأمین مالی اولیه‌ای به منظور اجرای این طرح انجام شود یا از طریق یک کنسرسیوم داخلی و یا از طریق فاینانس طرح آب و فاضلاب عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان مطالبه بحق مردم استان است که سال‌ها بر زمین مانده، عنوان کرد: وزارت نیرو، نیز در این رابطه به سازمان آب و برق اطلاع داد که بحث آب و فاضلاب برای فاینانس به مناقصه گذاشته شود.

شریعتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طرح مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی‌ترین طرح کشور گفت: به طور حتم اجرای این طرح در راستای امنیت غذایی کشور و اشتغال استان است.وی افزود: تا کنون 250 هزار هکتار از طرح هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان اجرایی شد و مشکلاتی که در خصوص تامین آب طرح وجود داشت نیز حل شده است.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: باقیمانده طرح هزار هکتاری نیز تعیین تکلیف شود تا از طریق فاینانس یا صندوق توسعه ملی آن را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به فاینانس ایتالیایی بیمارستان 2 هزار تخت‌خوابی اهواز توضیح داد: از طریق وزیر بهداشت این طرح در حال پیگیری است تا این طرح نیز عملیاتی شود.

شریعتی متذکر شد: با توجه به نیاز خوزستان و فرسوده بودن تخت‌های بیمارستانی، کمبودهای قابل ملاحظه‌ تخت‌های بیمارستانی و ظرفیت توریسم سلامت خوزستان اجرای این طرح اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی در خوزستان گفت: بانک‌ها باید خود را با چرخه حرکت کشور وفق دهند چرا که اگر بنا باشد رشد 8 درصدی در کشور ایجاد شود، به طور حتم با این سختگیری‌های نظام بانکی محقق نخواهد شد.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به کمبود منابع بانکی به دلیل تورم و آسیب‌های ناشی از آن تاکید کرد: به منظور دستیابی به رشد 8 درصدی، انتظار می‌رود سیستم بانکی با انعطاف‌پذیری بیشتری فعالیت کنند و همگام و همسو با چرخه فعالیت اقتصادی کشور فعالیت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها