دکتر علی عسکری در نشست با اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد:

حمایت از رسانه ملی در جنگ فرهنگی

دکتر علی‌‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما، روز گذشته با حضور در فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ضمن پاسخگویی به سوالات و مطالب طرح‌شده از سوی نمایندگان، پاره‌ای از مشکلات رسانه ملی را به اطلاع نمایندگان حاضر در این نشست رساند.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۴۶

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری در این نشست با اشاره به این‌که به‌دنبال ایجاد پوشش دیجیتالی حداکثری شبکه‌های صداوسیما در سراسر کشور هستیم، گفت: صداوسیما به‌دنبال استفاده از قوای فکری جامعه است و رویکرد ما بهره‌گیری از این افراد برای جذب بیشتر مخاطبان است.

وی با اشاره به پوشش دیجیتالی رسانه ملی در شهرها و استان‌های کشور، افزود: عمده فرستنده‌های ما توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده‌اند و مشکلی به لحاظ تامین فناوری لازم نداریم، تنها مشکل ما بودجه است که به‌دلیل همین مشکلات مالی، پوشش صددرصدی دیجیتال در کشور ‌بدرستی انجام نشده است.

رئیس سازمان صداوسیما در خصوص ضرورت استفاده از حضور کارشناسی نمایندگان مجلس در برنامه‌های تخصصی عنوان کرد:خوشبختانه در بیشتر مراکز، تعامل خوبی میان شبکه‌های استانی و نمایندگان ایجاد شده است که بازخورد مثبت آن را در نشست با برخی نمایندگان دریافت کردیم که از عملکرد شبکه استانی خود راضی بودند. اما با این حال، اگر نمایندگان استان‌هایی از عملکرد شبکه‌های تلویزیونی خود راضی نیستند، مشکل خود را ارجاع دهند تا آن را پیگیری و حل و فصل کنیم.

وی با بیان این‌که به‌دلیل تحولات فناوری، رسانه‌ها در زندگی افراد نقش اساسی پیدا کرده‌اند و تاثیر عمیقی بر افکار عمومی و باورهای مردم دارند، افزود: در این شرایط می‌بینیم که رسانه ملی تلاش کرده خود را همپای رسانه‌های جهانی رشد دهد و نقشش را در سپهر رسانه‌ای بخوبی ایفا کند.

افزایش روزافزون شبکه‌های معاند فارسی‌زبان در ماهواره

رئیس رسانه ملی با تاکید بر این‌که اگر در زمینه نظامی در صلح مسلح به‌سر می‌بریم ،اما دشمنانی داریم که در زمینه ماهواره یک جنگ تمام عیار را در پیش‌گرفته‌اند، ادامه داد: زمانی که به سمت مدیریت رسانه ملی رسیدم، 160 شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان فعال بود، اما اکنون این تعداد به بیش از 250 شبکه افزایش یافته است، آیا این تعجب‌آور نیست؟ این موضوع نشان می‌دهد که جریانی با مطالعه لایه‌های اجتماعی ایران و با وجود دشواری و هزینه زیاد برای راه‌اندازی این شبکه‌ها با سرعت بالا اقدام می‌کند.

وی با بیان این‌که شبکه‌های مجازی بسیاری نیز با تمام قدرت و جدیت کار می‌کنند و برای تخریب فرهنگ و هویت ایرانی برنامه دارند، تصریح کرد: باید بیشتر‌ مراقب نسل جوان باشیم تا در این جنگ فرهنگی تمام‌عیار که علیه هویت و فرهنگ ایران شکل گرفته، آسیب نبینند.

دکتر علی‌عسکری با بیان این‌که صداوسیما حدود 7000 ایستگاه دارد که اداره آنها‌ هزینه‌بر است، اما منبع مالی برای اداره آنها وجود ندارد، افزود: تولید برنامه در 62 تلویزیون هزینه بسیاری را می‌طلبد و امروز آنچه در تلویزیون تولید می‌شود به دلیل منابع محدود، برای سازمان بدهی ایجاد می‌کند و چنانچه این هزینه‌ها تامین نشود، میزان بدهی‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس رسانه ملی عنوان کرد: انتظار داشتیم همان 7/0درصدی که در کمیسیون تلفیق برنامه پنجساله ششم تائید شد، داخل بودجه سالانه هم بیاید و پایه بودجه صداوسیما افزایش داشته باشد. لذا امیدوارم در روزهای باقیمانده برای تعیین تکلیف بودجه سال 96 کاری برای رسانه ملی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها