نهادها و دستگاه‌های دست‌اندرکار انتخابات، این روزها جلسات و نشست‌های خود را برای انجام هماهنگی‌های لازم درخصوص انتخاباتی که قرار است 29 اردیبهشت سال آینده برگزار شود، بیشتر کرده اند و گروه‌ها و چهره‌های سیاسی نیز برای شرکت هدفمند در این انتخابات که در آن به صورت همزمان رئیس‌جمهور آینده و اعضای شوراهای شهر و روستا انتخاب می‌شوند در حال تلاش هستند. در همین زمینه روز پنجشنبه از یک‌سو همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان برگزار شد و از سوی دیگر تهران میزبان نشست‌هایی میان فعالان سیاسی دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب بود که با هدف رسیدن به اجماع بیشتر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۶۶

به گزارش فارس، در همایش هیات‌های نظارت، آیت‌الله جنتی نسبت به ورود غیرمسئولانه برخی مدیران به انتخابات هشدار داد و گفت: متأسفانه برخی ضعف‌های قانونی موجب سوءاستفاده در انتخابات می‌شود،البته شورای نگهبان تا جایی که بتواند به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد. وی از برخی تبلیغات انتخاباتی زودهنگام که تحت عناوینی چون کمک به نیازمندان انجام می‌شود، انتقاد کرد. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم در این مراسم با تأکید بر این که قطار انقلاب اسلامی کسی را پیاده نمی‌کند، تصریح کرد: برخی کسانی که با فتنه‌گری از قطار انقلاب پیاده شدند، امروز با شعار «آشتی ملی» دنبال دوقطبی‌سازی در آستانه انتخابات هستند. وی افزود: باید سازوکارهای بهتری را برای حسن نظارت بر انتخابات داشته باشیم تا همه مردم بتوانند با اطمینان در انتخابات شرکت کنند.

نخستین مجمع جبهه مردمی نیروهای انقلاب

نخستین نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم روز پنجشنبه برای انتخاب ده نامزد برتر این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده برگزار شد. برای انتخاب این ده نامزد برتر، فهرست 21 نفره نامزدهای اولیه در مجمع روز پنجشنبه با حضور نزدیک به 3000 نفر به رای گذاشته شد و ده نفری که بیشترین رای را کسب کنند به عنوان نامزدهای برتر معرفی خواهند شد. آن‌طور که مهدی چمران، عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفته است، ده نامزد جبهه مردمی باید تعهد بدهند در صورتی که کاندیدای نهایی نبودند، انصراف خود را به‌صورت کتبی اعلام کنند. در همین حال برخی رسانه‌ها روز پنجشنبه مدعی شدند، سیدابراهیم رئیسی به عنوان نامزد نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تعیین شده است که البته این جبهه با صدور اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.

کنگره حزب مردم‌سالاری

اصلاح‌طلبان هم روز پنجشنبه بیکار نبودند و در نشست‌هایی به هماهنگی تلاش‌های خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری پرداختند. از جمله این نشست‌ها، افزون بر جلسه انتخاباتی حزب اتحاد ملت، کنگره حزب مردم‌سالاری بود که مصطفی کواکبیان، دبیرکل این حزب در کنگره روز پنجشنبه با بیان این‌که شورای هماهنگی اصلاحات از سال 77 ایجاد شده،گفت: برای انتخابات شوراها احزاب اصلاح‌طلب حق دخالت در شهرستان‌ها را ندارند. مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس هم که در این کنگره حضور یافته بود در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، بار دیگر شایعه درباره احتمال نامزدی اش را در انتخابات رد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها