رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور، خواستار تعیین تکلیف حق انتفاع معادن سنگ آهن طبق لایحه بودجه 95 شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۴۳

به گزارش تسنیم؛ محمدرضا پورابراهیمی در نامه خود به اسحاق جهانگیری تاکید کرد، طبق تبصره 7 لایحه بودجه سال 1395 ضرایب حق انتفاع معادن باید توسط شورای اقتصاد تعیین تکلیف شود که به رغم گذشت 11 ماه از سال، هنوز این رخداد عملی نشده است. نماینده مردم کرمان در نامه خود تصریح کرده، لازم است شورای اقتصاد با برگزاری جلسه‌ای هرچه سریع‌تر تکلیف ضرایب حق انتفاع معادن را قبل از پایان سال جاری مشخص و از صنعت مهم و استراتژیک سنگ آهن حمایت کند.

این گزارش می‌افزاید: در تبصره لایحه بودجه سال 1395 به منظور حق انتفاع ضرایبی آورده شده است که مجلس شورای اسلامی برای کمک هر چه بیشتر به واحدهای معدنی مشمول در شرایط رکود فعلی، سقف آن را برای ماده خام قبول و تصمیم‌گیری نهایی را به شورای اقتصاد محول کرده است. این تبصره از لایحه تصریح می‌کند، برای هر مرحله تولید در موضوع حق انتفاع تخفیفی به میزان 5 درصد از ضریب مرحله قبلی می‌تواند اعمال شود. همچنین در لایحه بودجه سال 1395 حق انتفاع بهره برداران معادن که تنها سنگ خام استخراج می‌کنند، معادل 25 درصد فروش در نظر گرفته شده و هر چه شرکت بهره بردار به سمت تولید کنسانتره، گندله و محصول نهایی حرکت کند، حق انتفاع آن تا 18 درصد کاهش پیدا می‌کند، اما این ضرایب باید توسط شورای اقتصاد تعیین تکلیف شود که به دلیل برخی مداخله‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای واریز حق انتفاع به حساب خود و ورود نکردن شورای اقتصاد به این مقوله، پس از گذشت 11 ماه از سال همچنان این موضوع با اهمیت بلاتکلیف مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها