معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اخذ مجوز قضایی برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان زیر ۱۵ سال پایتخت و آغاز اجرای این طرح خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۰۱
متکدیان زیر ۱۵سال تهران با مجوزقضایی جمع آوری می شوند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر یکی از مواردی که ما را آزار می‌دهد، حضور متکدیان در شهر تهران است. با توجه به جلساتی که با دستگاه قضایی و مشخصاً دادستانی و همچنین استانداری تهران داشته‌ایم، ما پیش‌قدم شده‌ایم و برای جمع‌آوری متکدیان زیر ۱۵ سال اعلام آمادگی کرده‌ایم. مستحضر هستید که قانون، جمع‌آوری متکدیان زیر ۱۵ سال را به سازمان بهزیستی و آن هم با گرفتن حکم قضایی، محول کرده است. اما ما به جهت احساس مسئولیت و تکلیفی که بر عهده خودمان می‌دانستیم، خودمان اعلام کردیم که آماده‌ایم به این موضوع کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا جلسه‌ای چندجانبه با حضور نمایندگان نهادهای مسئول و متولی برگزار شده است، افزود: ما بسیاری از متکدیان تهران و خانواده‌هایشان را شناسایی کرده‌ایم با این هدف که به آنها کمک کنیم و در ارتباط با آنها، نیازمندیهایشان را تامین کنیم. متکدیان زیر ۱۵ سال معمولاً توسط گروه‌ها و باندهایی فعالیت می‌کنند؛ آنها بچه‌ها را به تقاطع‌های درون شهر منتقل می‌کنند و پولی هم که این کودکان و نوجوانان جمع می‌کنند، مورد استفاده خودشان و یا خانواده‌هایشان قرار نمی‌گیرد، بلکه مورد استفاده همان افراد، باندها و گروه‌های خاص قرار می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران سپس گفت: مردم تصور نکنند که با اقدامات این کودکان و تحریک احساساتی که انجام می‌دهند و مردم را وادار و ناگزیر می‌کنند که به آنها پول بدهند، این پول مورد مصرف خودِ آنها قرار می‌گیرد؛ خیر، اینطور نیست. پیشنهاد ما این است که اگر خانواده‌ها یا افراد می‌خواهند کمکی به آنها بکنند، اقلام خوراکی و یا میوه و امثال اینها، به کودکان بدهند آنها بدهند، اما به آنها پول ندهند.

عبدالهی ضمن بیان اینکه شهرداری تهران آمار دقیقی از تعداد متکدیان زیر ۱۵ سالِ فعال در سطح شهر ندارد، اعلام کرد: ما کار جمع‌آوری متکدیان زیر ۱۵ سال را با دستور قضایی که گرفته‌ایم، شروع کرده‌ایم و پس از جمع‌آوری آنها، کار غربالگری‌شان را انجام می‌دهیم و به آنهایی که نیازمند هستند، خودمان کمک می‌کنیم و آن دسته از کودکان و نوجوانانی را هم که باید از آنها نگهداری شود، طبق قانون تحویل سازمان بهزیستی می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها