«کلاگ» مسئول اعزام شکنجه‌گر به عراق بود

نظر مشاور امنیت ملی جدید ترامپ درباره ایران

تهدیدهای ترامپ علیه ایران مضحک است و اینها تنها بخشی از فهرست بلندبالای اقدامات انزجارآور و بیانیه‌هایی هستند که وی از زمان روی کار آمدن (به‌عنوان رئیس‌جمهور) انجام داده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۲۹
تهدیدهای مضحک ترامپ علیه ایران

در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد که شرایط به گونه‌ای در حال تغییر به سمت شرایطی دردناک و وقایعی ناگوار پیش می‌رود که نه‌تنها آینده آمریکا بلکه تمامی جهان را به خطر انداخته است. واقعیت این است که انتخاب دونالد ترامپ شرایط جهان را بغرنج کرده و مسیری خطرناک را متوجه جهانیان کرده است. اگر بخواهم مثالی بزنم، باید فرمان اجرایی ترامپ درباره منع ورود شهروندان هفت کشور را مورد اشاره قرار دهم. من بسیار نگران وضعیت دانشجویان ایرانی خود و همین‌طور جمعیت زیادی از ایرانیانی هستم که در فیلادلفیا با آنها ملاقات کرده‌ام.

طی دوهفته خسارت‌هایی که این شخص (ترامپ) ـ که البته رئیس‌جمهور من نیست و رئیس‌جمهور منتخب اکثریت مردم آمریکا هم نیست ـ به آمریکا و جهان وارد کرده، بی‌سابقه است. به همین دلیل تعداد کثیری از مردم آمریکا از طریق راه‌های غیرقابل باوری در حال مقاومت در برابر وی هستند. در نتیجه همین مقاومت‌ها، خوشبختانه ممنوعیت سفر توسط دادگاه فدرال به چالش کشیده شده و من امیدوارم دستگاه قضایی این کشور ممنوعیت‌ها و بسیاری از دستورات اجرایی وی را غیرقانونی اعلام کند. چراکه این (اقدامات) غیرقانونی هستند. واقعیت این است که دیدن این صحنه که جهان به خاطر این انسان پست و فرومایه و طرفداران وی که با اندیشه‌های نژادپرستانه، بیگانه‌هراسانه و پوچ به جهان می‌نگرند، به کجا کشیده شده خیلی غم‌انگیز است. تعجب من از پیشرفت‌هایی است که پیش از این حاصل شده بود. بنابراین به‌راستی باید نگران آمریکایی‌هایی بود که در چین زندگی می‌کنند. نگران رابطه آمریکا با چین هستم. من به روابطمان (با چین) فکر می‌کنم که 30 سال پیش ممکن نبود. دوست ندارم شاهد تغییری در این خصوص باشم. اما به نظر می‌رسد مقام‌های فعلی کاخ سفید می‌خواهند از همه این پیشرفت‌هایی که طی چند دهه حاصل شده بود عقبگرد کنند.

در چنین شرایطی نمی‌خواهم در میان بحران موجود سکوت اختیار کنم و مانند میلیون‌ها آمریکایی دیگر، در برابر تلاش این انسان‌های بدطینت که تلاش می‌کنند به شکلی مستبدانه بر آمریکا حکومت کنند و مابقی جهان را به نابودی بکشند ساکت نمی‌مانم. ما از آنچه در کشور ما می‌گذرد شرمساریم و خواهان عذرخواهی از مردم جهان هستیم؛ اگرچه ما احساس می‌کنیم انتخابات ناعادلانه و غیرمشروع بوده و منعکس‌کننده انتخاب اکثریت مردم آمریکا در انتخابات نیست. حتی آنجاکه لفاظی‌های ترامپ به شکل مضحکی فتنه‌انگیزتر می‌شود.

پروفسور کوین ریچاردز - استاد دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا

جام سیاست جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها