یاسر و طاهره 23 سال در کنار هم زندگی کردند، اما بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی یاسر به همسرش در نهایت پای این زوج را به دادگاه خانواده باز کرد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۳۷

یاسر که به اصرار خانواده‌اش در 18 سالگی پای سفره عقد نشسته بود، تصمیم گرفت این بار با تصمیم خودش و با عشق و علاقه ازدواج کند. برای همین این زوج درخواست طلاق خود را به دادگاه خانواده ارائه دادند.

مرد جوان درباره ماجرای زندگی‌اش به قاضی گفت: 18 سالم بود که مرا پای سفره عقد نشاندند. یعنی 23 سال پیش؛ آن زمان آن‌قدر بچه بودم که نمی‌دانستم ازدواج و زندگی مشترک یعنی چه؛ مادرم، طاهره را برایم نشان کرد و وقتی به خواستگاری رفتیم هر دو خانواده با این وصلت
موافقت کردند.

مراسم خیلی زود برگزار شد و من و طاهره زیر یک سقف رفتیم. در یک چشم بر هم زدن تا به خودم آمدم یک مرد متاهل بودم با هزار مسئولیت و گرفتاری؛ به من حتی اجازه ندادند، عاشق شوم، اجازه ندادند جوانی کنم، اجازه ندادند رفیق‌بازی کنم.

بعد از تمام شدن مدرسه در آن سن و سال کم وارد دنیای متاهلی شدم. بعد از آن هم گرفتاری و بار مسئولیت؛ از آن زمان تا الان 23 سال می‌گذرد. در این مدت بارها با خودم فکر کردم که چرا باید محکوم به این زندگی اجباری باشم. من نتوانستم از جوانی‌ام لذت ببرم. همیشه آرزو داشتم عاشق شوم و خودم همسرم را انتخاب کنم.

با این حال امید داشتم که در این مدت عاشق طاهره شوم و بتوانم در کنار او لحظات خوشی را تجربه کنم، اما نشد. ما فقط با هم زندگی کردیم و به خاطر فرزندانمان زیر یک سقف بودیم.

در این مدت فقط کار کردم و زندگی‌ام را اداره کردم. خبری از عشق، علاقه، شادی و آرامش نبود. هرچه فکر می‌کنم و به گذشته برمی‌گردم، بیشتر مطمئن می‌شوم که ازدواج در آن سن و سال برایم زود بود.

الان یک مرد 41 ساله هستم ولی احساس پیری می‌کنم. از این‌که مجبورم چنین زندگی سردی را تحمل کنم خسته‌ام. برای همین کلی با خودم کلنجار رفتم و در نهایت تصمیم گرفتم از طاهره جدا شوم. شاید بتوانم در آینده به آرامش برسم. می‌خواهم این بار عاشق شوم و با عشق
ازدواج کنم.

در ادامه همسر این مرد نیز به قاضی گفت: من هم چند سال است که دارم نگاه‌ها و رفتارهای سرد شوهرم را تحمل می‌کنم و حرفی نمی‌زنم. من هم تنها 16 سال داشتم که به عقد یاسر درآمدم. با این حال شوهرم را دوست داشتم و به او علاقه‌مند شده بودم.

اما یاسر در این مدت با زور با من زندگی می‌کرد. از رفتارهایش متوجه می‌شدم که علاقه‌ای به من ندارد. ما را با زور و اجبار سر سفره عقد نشاندند. حالا هم داریم نتیجه این ازدواج اجباری را می‌بینیم. بعد از 23 سال زندگی باید از هم جدا شویم.

بعد از صحبت‌های این زوج قاضی ختم رسیدگی را صادر کرد تا درباره دادخواست آنها تصمیم بگیرد.

سیما فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها