دربی بزرگ از راه رسید، مصاف شماره 84 استقلال و پرسپولیس با همه آن هیجانات مرسوم.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۴۶

جدول را باید کنار گذاشت. هنوز دو سال نمی‌گذرد از آخرین باری که یکی از این دو تیم باوجود برتری امتیازی فاحش نسبت به تیم مقابل، دربی را با شکست به پایان برد. استقلال را می‌گوییم که در هفته پایانی لیگ چهاردهم. تیم آن روز قلعه‌نویی 14 امتیاز از پرسپولیس برانکو پیش بود وقتی به استقبال دربی رفت، قرمزها با تک گل علی علیپور برنده از زمین بیرون آمدند. حالا شرایط درست مشابه همان دربی است، با این تفاوت که این بار تیم برانکو 13 امتیاز از استقلال بیشتر دارد. پس به طور کل باید روی این فرضیه که شانس پرسپولیس از استقلال بیشتر است، خط کشید.

پرسپولیس البته به حکم جدول تیم یکدست‌تری است. شاگردان برانکو که حالا با اضافه شدن سروش رفیعی در فاز هجومی زهردارتر از قبل هستند، در دفاع هم آماری خیره‌کننده دارند. آنها در 20 بازی قبلی خود فقط 5 بار دروازه‌شان باز شده تا دیواری نفوذناپذیر جلوی دروازه‌شان داشته باشند.

با این حال همه این حساب و کتاب‌ها کنار می‌رود وقتی تیمی جوان و با انگیزه پیش روی شماست. استقلال منصوریان که هنوز هم چوب امتیازات از دست رفته ابتدای فصل را می‌خورد، هنوز در یک آیتم بهتر از پرسپولیس عمل کرده و آن تعداد گل زده است. تیم جوان منصوریان بهترین خط حمله لیگ را دارد و البته در خط دروازه هم از وجود مهدی رحمتی سود می‌برد که هنوز هم یکی از بهترین شماره یک‌های فوتبال ایران است.

همه اینها کافی است تا یک دربی تمام عیار را شاهد باشیم. به قول برانکو، یک جنگ ورزشی تمام عیار که تنها تهدید آن تمایل دو تیم برای بازنده نبودن است. فوتبالی‌ها برای تماشای یک دربی تمام عیار لحظه‌شماری می‌کنند.

برانکو: فعلا رفاقتی با استقلالی‌ها ندارم!

برانکو با حضور در نشست خبری بازی شهرآورد، روحیه بالای خود و تیمش را به رخ خبرنگاران کشید. او دائم می‌خندید و پاسخ بسیاری از سوال‌ها را هم با چاشنی طنز داد. یک بار هم از واژه «آره داداش» استفاده کرد که در نوع خودش بی‌سابقه بود، اما در کل برانکو آمده بود تا بگوید تیمش سرحال است.

سرمربی پرسپولیس ابتدا درباره بزرگی دربی حرف زد: همیشه به بازیکنانم می‌گویم افتخار بزرگی است در مسابقه‌ای مثل دربی به میدان برویم. دوست دارم همه بازیکنانم از دربی لذت ببرند و شوق خود را به نمایش بگذارند. طبعا هواداران ما هم متوجه این مساله شده‌اند. این بازی مهم‌ترین مسابقه لیگ ایران است با بیشترین تماشاگر در دنیا. لازم نیست انگیزه مضاعف به بازیکنان تلقین کنیم.

او سپس با اشاره به تفاوت‌های این دربی و مصاف قبلی دو تیم گفت: این بار هر دو تیم با چند برد متوالی وارد این بازی می‌شوند. استقلال بعد از راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا که بابتش به آنها تبریک می‌گویم، گام به این میدان می‌گذارد. آنها الان اعتماد به نفس خوبی دارند. به همین دلیل مطمئنم یک جنگ ورزشی پیش روی ماست.

برانکو در پاسخ به سوالی درباره شام مشترک بازیکنان استقلال و پرسپولیس و این‌که آیا توصیه‌ای برای تساوی دربی در آنجا مطرح شده است، گفت: قطعا این مساله درست نیست. طبیعی است که برخی‌ها هرچه دلشان بخواهد، می‌توانند فکر کنند. جمع شدن ما به خواست اسپانسر بود و خود من هم موافق آن نبودم، ولی خواست اسپانسر بود. از الان به بعد رفاقت حالی‌ام نمی‌شود تا بعد از بازی. این جلسات می‌تواند روی تمرکز تیم اثر بگذارد. بعد از بازی دوباره رفاقت می‌کنیم.

«کم‌تجربگی استقلالی‌ها می‌تواند در این بازی به پرسپولیس کمک کند؟» برانکو در پاسخ به این سوال هم گفت: به این نمی‌توان گفت ضعف. همین جوانان استقلال مقابل السد عالی کار کردند. من به عنوان یک مربی می‌دانم که انگیزه‌ای بالاتر و بهتر از این نیست که مقابل صد هزار هوادار بازی کنیم. این مساله انگیزه به بازیکنان می‌دهد و ضعف محسوب نمی‌شود. به جای صد در صد، همین بازیکنان 150 درصد توان از خودشان می‌گذارند. سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره موفقیت منصوریان در سال گذشته برابر پرسپولیس و این‌که آیا راهکاری برای جلوگیری از پرس احتمالی استقلال دارد، گفت: منصوریان به شما گفت که پرس می‌کند؟ (در اینجا خبرنگار گفت که منصوریان گفته با شیوه اتلتیکویی، تیم حریف را پرس می‌کند) برانکو ادامه داد: اتلتیکو جلوی بارسلونا فشرده بازی کرد؟ فلسفه در زمین است. این صحبت‌ها را می‌توانید به دیگران قالب کنید نه به ما. من مطمئنم که آنها 20 دقیقه نخست حمله می‌کنند.

برانکو در پایان درباره شانس موفقیت تیمش برابر استقلال اظهار کرد: هم من و هم بازیکنانم برای استقلال احترام قائل هستیم. آنها بازیکنان بسیار خوبی دارند و نتایج اخیرشان حرف مرا تائید می‌کند. ما هم تا الان نشان داده‌ایم تیممان عالی است و سزاوار این رده هستیم. از ابتدای فصل هدفمان را گفتیم. این را پنهان نمی‌کنیم و واضح است که هر بازی با هر‌تیمی باشد، فقط یک هدف داریم و آن هم برد و بازی خوب است.

منصوریان: جایگاه پرسپولیس را به هم می‌ریزیم

علیرضا منصوریان هم مثل برانکو با امیدواری از بازی امروز حرف زد. داشتن جوانانی که حالا به قول او خیلی زود باتجربه شده‌اند، نقطه اتکای استقلال در دربی 84 است و منصوریان هم به همین می‌بالد. سرمربی آبی‌ها در نشست خبری بازی با پرسپولیس گفت: این بازی برای ما نقطه عطفی خواهد بود، چون جوانان ما روند خوبی را طی کرده‌اند. پرسپولیس جایگاه خوبی دارد و فکر می‌کنم دربی خوبی را شاهد باشیم.

وی درباره غرور احتمالی تیمش بعد از شکست السد گفت: من تا امروز چیزی به اسم غرور در تیمم ندیدم. بازیکنانمان می‌دانند که حریفمان قوی است و فارغ از غرور بردن السد وارد زمین می‌شویم.

سرمربی استقلال درباره دورهمی سرخ آبی‌ها و این‌که آیا در آن مهمانی گفته‌اند که بازی مساوی شود، گفت: من همانجا هم گفتم با توجه به این‌که 24 بهمن ماه باید روبه‌روی هم قرار بگیریم، اگر اسپانسر مشترک نداشتیم، این مهمانی لزوم نداشت. اسپانسر ما مشترک است و به احترام اسپانسر خود قبول کردم برویم، وگرنه با برانکو موافقم که نباید به این مراسم می‌رفتیم. او ادامه داد: ما در دربی رفت هم دست و پا بسته نبودیم. این دربی هم 50 ـ 50 است. ما با احترام به پرسپولیس نگاه می‌کنیم. جایگاه خوب پرسپولیس به ما انرژی می‌دهد تا برویم و این جایگاه را به هم بریزیم. هجمه‌ای که روی ما بود، از ابتدای فصل وجود داشت. من جلوی السد هم گفتم که وقتی سرمربی استقلال هستید، نمی‌توانید بیشتر از 24 ساعت از یک پیروزی خوشحال باشید، چون هواداران عادت به برد دارند. ما باید مقابل پرسپولیس باهوش و زیرک باشیم.

او درباره این‌که با تفکر فصل قبلش مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد و به ضدحملات فکر می‌کند و فرصت کم برای ریکاوری تیمش، گفت: ما فاصله کمی تا دربی داشته‌ایم و هنوز در این زمینه گله دارم. می‌شد برنامه‌ریزی طوری شود که پرسپولیس خارج از خانه جایی دیگر بازی کند و نمی‌دانم چرا اینجوری نشد. ما با 48 ساعت ریکاوری دیرتر به دربی رسیدیم. تمام تلاش ما این بود که ریکاوری خوبی داشته باشیم. فکر می‌کنم به آن نقطه رسیده‌ایم. بازی نفت را هم فراموش کنید. دربی فضای نفت و پرسپولیس نیست. ما باید دربی بازی کنیم و با پارسال خیلی متفاوت است. منصوریان در پاسخ به این سوال که آیا مشورتی با پیشکسوتان داشته و آیا با کی‌روش هم جلسه داشته‌اید، گفت: هر بار بردیم، گفتند با کی‌روش جلسه داشته‌ایم. این صحبت‌ها زشت است. آنالیزورهای ما قوی‌ترین آنالیزورها هستند، چون خودم این‌کاره بودم. کی‌روش که ایران نیست. خواهش می‌کنم از این ادبیات خارج شوید. ما فقط با گروه فنی و آنالیز خودمان صحبت کرده‌ایم و کاملا با ایده‌های خودمان جلو می‌رویم. وی درپاسخ به این سوال که آیا قبول دارد دربی جای با تجربه‌هاست، گفت: ما یک پیش‌دربی را گذراندیم و جوانان ما دارند آماده دربی می‌شوند. از بازی با السد امیدوار شدم، چون بازیکنانم از یک فیلتر قوی رد شدند. جوانان ما خیلی زود باتجربه می‌شوند.

منصوریان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا نتیجه بازی در موقعیتش اثر می‌گذارد، گفت: نگران من نباشید! واقعیت این است که برای هواداران دربی سه امتیاز ندارد؛ بلکه یک جام است. برد در دربی یک‌سری حواشی مثبت با خودش دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها