درحالی مسئولان نسبت به مدیریت مصرف آب در سراسر ایران تاکید دارند که نگاهی دقیق به آمارهای منتشر شده از سوی منابع رسمی نشان دهنده این موضوع است که حجم ذخایر آب کشورمان به موقعیت هشدار رسیده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۸۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: در حال حاضر هیچ برنامهای برای جریمه و یا قطع آب مشترکان پرمصرف نداریم و هدف ما این است که با انجام برنامههای فرهنگی مانند اطلاعرسانی و تبلیغ مانع ازدیاد مصرف مشترکان شویم.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۰۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
مردم صرفه جویی کنید
وزیر نیرو با هشدار به مردم درباره تداوم خشکسالی و لزوم مدیریت مصرف آب، گفت: شرط جلوگیری از قطعی آب، کنترل مصارف از سوی مردم است.
کد خبر: ۷۹۷۶۴۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
وزیر نیرو با انتقاد از کشت برنج در بالادست زاینده رود و وجود بحران آب در این منطقه از کشور، گفت: قطعا با خشکسالی نمی توان مقابله کرد اما باید با آن زندگی کنیم.
کد خبر: ۷۲۲۹۶۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
وزیر نیرو خبر داد:
وزیر نیرو از افزایش تعرفه آب مشتریان پرمصرف خبر داد و گفت: 30 میلیارد تومان برای انتقال آب به تهران اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۱۸۱۹۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
خشکسالی برخی استانها 14 ساله شد
مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه کمبود آب و خشکسالی در برخی استان ها به 14 سال رسیده است گفت: امسال به 870 روستای مشکل دار، آبرسانی می شود.
کد خبر: ۷۱۸۰۹۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
وزیر نیرو:
وزیر نیرو با تاکید بر این که در نقاط مختلف کشور به ویژه خراسان، با کمبود آب روبرو هستیم، گفت: سطح آب زیرزمینی به طور مرتب کاهش مییابد و باید میزان مصرف آبهای زیرزمینی 25 درصد کاهش یابد.
کد خبر: ۷۱۳۸۲۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
از ابتدای سال آبی تا امروز میزان بارش کشور از متوسط درازمدت 7 درصد و از متوسط بارشهای سال گذشته 4 درصد کمتر بود (وزیر نیرو). البته این میزان در استانها و شهرهای ایران متفاوت گزارش میشود.
کد خبر: ۶۷۰۸۸۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۶