رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در دی ماه امسال با افزایش 154 درصدی کلاهبرداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه رو بودیم.
کد خبر: ۹۹۸۰۲۷

به گزارش مهر، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر به افزایش 65 درصد عملکرد پلیس فتای استان اصفهان در فضای مجازی در دی ماه امسال نسبت به دی ماه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ورود به حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی در این زمینه مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه در دی ماه امسال برای نخستین بار با کاهش 15 درصدی جرایم اینترنتی روبه رو بوده‌ایم، ابرازداشت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که مزاحمت، برداشت غیرمجاز، کلاهبرداری، هتک حیثیت و انتشار اطلاعات پنج جرم اول فضای مجازی استان اصفهان هستند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به اینکه در دی ماه امسال با افزایش 154 درصدی کلاهبرداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو هستیم، گفت: باید توجه داشته باشیم که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش استفاده از خدمات اینترنتی بانکی فعالیت کلاهبرداران نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در 1.5 ماه باقی‌مانده سال جاری مقابله با کلاهبرداری اینترنتی در دستور کار ویژه پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفته است، افزود: همچنین مقابله جدی با نشر اکاذیب با توجه به اتفاقات اخیر نیز در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفته است. مرتضوی در پاسخ به سوالی در خصوص شناسنامه‌دار کردن کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی نیز ابراز داشت: این اقدام در حوزه فعالیت پلیس فتا نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها