آمادگی ایران برای پاسخ به دعوت‌نامه وزیر حج عربستان

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به دعوت نامه وزیر حج عربستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۶۶۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مقرر شد مقدمات لازم برای شرکت در مذاکرات دوجانبه با مسئولان حج عربستان در خصوص حج سال 1396 در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت فراهم شود.

در نشست روز دوشنبه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌قاضی‌عسکر تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این‌که دعوت‌نامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دوجانبه درخصوص حج به صورت رسمی دریافت شده است، اظهارکرد: متن این دعوت‌نامه با دعوت‌نامه‌های گذشته خیلی تفاوت ندارد و با توجه به محورهای مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

قاضی‌عسکر، لزوم سرعت بخشیدن به فعالیت کمیته‌های کارشناسی برای مشخص کردن محورهای مذاکرات و نکات مورد نظر برای حج‌گذاری زائران ایرانی را خواستار شد و گفت: تمام امور مرتبط با حج از جمله اسکان، تغذیه، امور پزشکی، حمل و نقل و امنیت حجاج، مسائل بانکی، کنسولی و... باید سریعا کارشناسی و راهکار مناسب اندیشیده شود.

وی با اشاره به این‌که هیات ایرانی برای مذاکره به عربستان اعزام خواهد شد، تاکید کرد: در مذاکرات با طرف مقابل خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله امور مربوط به شهدای مسجدالحرام و منا مطرح خواهد شد و امیدواریم زمینه برای ادای حجی باشکوه، عزتمند همراه با‌ آرامش و امنیت زائران فراهم شود.

در این نشست، حمید محمدی، سرپرست سازمان حج و زیارت و مدیران بخش‌های مختلف در این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که برای اعزام زائران ایرانی به حج 96 باید مقدمات لازم در ایران و عربستان فراهم شود و با توجه به قطع روابط دو کشور و فرصت باقیمانده، عربستان باید در مواردی که به این کشور مربوط است، همکاری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها