رونالدو؛ بهترین بازیکن 2016

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2016 معرفی شد.
کد خبر: ۹۸۸۵۶۷

مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال در سال 2016 در زوریخ برگزار شد و غایبان سرشناسی کرد: بازیکنان بارسلونا. آنها به دلیل برگزاری بازی حساس امشب مقابل اتلتیک بیلبائو در کوپادل‌ری (جام حذفی اسپانیا) مجبور هستند در شهر بارسلون بمانند. این را آندرس اینیستا کاپیتان دوست‌داشتنی بارسلونا در ارتباطی ویدیویی اعلام کرد.

در آن‌سو، بازیکنان رئال مادرید که این روزها، حال و اوضاع خوبی دارند، حضوری پررنگ در مراسم داشتند. عنوان بهترین بازیکن سال 2016 هم به ستاره تیم آنها اختصاص یافت؛ کریستیانو رونالدو. بازیکنی که همراه با رئال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و همراه با پرتغال قهرمان یورو شده بود. با آن‌که این دو قهرمانی به نام رونالدو نوشته شد، آرای مسی بیشتر از حد انتظار بود و حدود 8 درصد کمتر از رونالدو رای آورد. رونالدو 34.54 درصد رای آورد و مسی 26.42 درصد از آرا را به خود اختصاص داد. گریژمان هم با 7.53 درصد در رده سوم ایستاد.

آرای رونالدو و مسی

آرای سرمربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی اعلام شد که آرای رونالدو به عنوان کاپیتان تیم ملی پرتغال و مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین اعلام شد. آرای این دو بازیکن را ببینید:

لیونل مسی: 1ـ لوئیس سوارز، 2ـ نیمار، 3ـ آندرس اینیستا

کریس رونالدو: 1ـ گرت بیل، 2ـ لوکا مودریچ، 3ـ سرخیو راموس

عذرخواهی اینیستا

آندرس اینیستا، کاپیتان بارسلونا به خاطر غیبت خود و هم‌تیمی‌هایش در مراسم معرفی برترین‌های فوتبال دنیا در سال 2016، عذرخواهی کرد. اینیستا در نقش سخنگوی بارسلونا گفت: به عنوان کاپیتان تیم فوتبال بارسلونا مایلم اعلام کنم که ما از فیفا و فیف‌پرو بابت تجلیل از ما در این مراسم و قرار گرفتن در تیم منتخب جهان تشکر می‌کنم. همچنین مایلم مراتب عذرخواهی‌مان به دلیل غیبت در این مراسم به دلیل بازی بسیار مهم پیش‌رو در جام حذفی اسپانیا که می‌بایست خودمان را برای آن آماده کنیم، اعلام کنم.

اختلاف معنادار رانیری

در انتخاب سرمربیان برتر هم کلودیو رانیری سرمربی تیم ناشناخته لسترسیتی با اختلافی معنادار نسبت به زیدان اول شد. هیچ کسی باور نمی‌کرد سرمربی لسترسیتی که فقط در لیگ برتر انگلیس قهرمان شد، از سرمربی تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و همین طور قهرمان یورو پیشی بگیرد، اما رای کلودیو رانیری نسبت به زیدان 6 درصد بیشتر بود. رانیری 22.06 درصد رای آورد، زیدان سرمربی رئال با 16.56 درصد در رده دوم ایستاد و فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال با اختلافی اندک (16.24 درصد) در رده سوم ایستاد.

رانیری: خدای فوتبال لستر را قهرمان کرد

رانیری پس از کسب جایزه بهترین مربی سال از فیفا گفت: عجب عصر فوق‌العاده‌ای امروز داشتم، نه فقط به خاطر قرار گرفتن در کنار بسیاری از اسطوره‌های فوتبال، بلکه به این دلیل که این عنوان را به دست آوردم. بسیار خوشحالم. از شما، همسرم، مدیر برنامه‌ام، هواداران و مشخصا بازیکنانم تشکر می‌کنم. باید بگویم که بدون شاگردانم کسب قهرمانی بسیار مشکل بود. خدای فوتبال سال گذشته گفته بود که ما باید قهرمان شویم. اتفاقی که فصل پیش در جزیره افتاد، باورنکردنی است. دنی آلوز پس از قرار گرفتن در تیم 11 نفره فیفا گفته هنوزدر 33 سالگی می‌توانم بازی کنم. من هم باید بگویم در 65سالگی مربیگری‌ا‌‌م تازه آغاز شده!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها