وزیر بهداشت از افزایش سرعت اورژانس در شهرها برای رسیدن به محل سانحه بین ۸ تا ۱۲ دقیقه با خرید ۴۰۰ آمبولانس‌ خبر داد و گفت: با این وجود بالغ بر ۷ هزار نفر نیروی انسانی در اورژانس کشور کمبود وجود دارد.
کد خبر: ۹۸۶۹۹۴
سرعت اورژانس به محل حادثه بین 8 تا 12 دقیقه می رسد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی - وزیر بهداشت اظهار داشت: با همت رییس اورژانس، تعداد پایگاه‌های اورژانس به 30 پایگاه افزایش پیدا می‌کند و برنامه ریزی شد که از خارج از کشور آمبولانس‌های هوایی استاندارد را در قالب اجاره یا خرید خدمت، به چرخه خدمات وارد کنیم.

هاشمی با بیان اینکه آمبولانس‌ها باید در شهرها بین 8 تا 12 دقیقه به محل سانحه یا حادثه برسند که وضعیت کنونی، مناسب است اما در برخی از کلانشهرها با مشکلاتی روبرو هستیم که با خرید 400 دستگاه موتورلانس، مشکلات و زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه را کاهش می‌دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلاتی در حوزه اورژانس جاده ای، عنوان کرد: این مشکل به برنامه پنجم توسعه بر می‌گردد زیرا هنوز از نظر تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده ای، حدود 250 پایگاه عقب هستیم زیرا نیروی انسانی و اعتبار مورد نیاز آن تامین نشده است.

هاشمی از کمبود حداقل 7 هزار نفر نیروی انسانی در اورژانس کشور خبر داد و گفت: تا امروز سازمان امور استخدامی کشور نتوانسته این امکان را فراهم کند که کمبودهای نیروی انسانی را برطرف کنیم و من می‌توانم قول بدهم که در صورت برطرف کردن مشکلات مربوط به نیروی انسانی، در هر نقطه از کشور می‌توانیم فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: اگر فاصله دو شهر بیش از 40 کیلومتر باشد و فاقد پایگاه اورژانس بوده و بتوانند هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی آن را فراهم کنند، آمادگی داریم که فضای فیزیک، آمبولانس و تجهیزات را تامین کنیم اما استاندارد وجود پایگاه‌های اورژانس بین شهری، فاصله بیش از 40 کیلومتر است.

هاشمی عنوان کرد: در سراسر استان اصفهان 12 پایگاه اورژانس جاده ای کمبود داریم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید دکتر بهشتی اردستان گفت: در طرح تحول سلامت برای اورژانس هوایی 35 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده بودیم که در حال حاضر دو برابر آن را از ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی، خرید خدمت می‌کنیم اما برای ساخت پایگاه‌های اورژانس و نیروی انسانی مورد نیاز آن، اعتباری برای ما در نظر گرفته نشده است.

وزیر بهداشت با اشاره به قدمت بالای بیمارستان شهید دکتر بهشتی اردستان، گفت: در قالب طرح تحول سلامت، اقدامات بسیار خوبی در راستای نوسازی و بازسازی بخش‌های این بیمارستان انجام شده که موجب افزایش رضایتمندی مردم از حوزه سلامت شده و از تمام همکاران خودم و مسئولان استان و این شهرستان تقدیر می کنم.

به گزارش وزارت بهداشت - هاشمی یکی از مشکلات شهرستان اردستان را کمبود سرانه جمعیت آن عنوان کرد و گفت: بر اساس جمعیت، می‌توان اقدامات بیشتری را در این شهرستان انجام داد زیرا قانون سطح بندی خدمات مشخص می کند که امکانات مختلف باید بر اساس جمعیت هر منطقه، توزیع شود اما در این منطقه، پزشک به مقدار کافی وجود دارد و باید تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی مورد نیاز آن، تامین شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدوارم که زمینه ماندگاری مردم اردستان بیش از پیش فراهم شود زیرا استعدادهای مردم این منطقه، بالا است و نیروی انسانی این شهرستان باید در همین منطقه ماندگار شود تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
۰
۰
سلام من پارسال تصادف كردم اورژانس بعد از 3 ساعت آمد فاصله پایگاه 115 نیم ساعت بود دروغ میگن

نیازمندی ها