منتقدان تلویزیونی می‌گویند انتخاب آنیل کاپور برای بازی در یکی از دو نقش اصلی «کتاب چیزهای عجیب تازه»، دستیابی به انبوه تماشاگران قاره آسیا و کشورهای عرب‌زبان است. صنعت سینمای بالیوود و ستارگان آن شهرت زیادی در کشورهای مختلف دور و نزدیک قاره آسیا و همچنین خاورمیانه و حاشیه خلیج‌فارس دارند. در عین حال، آنیل کاپور در بین بازیگران هندی، موقعیت متفاوت و ممتازی دارد. او در عین برخورداری از ظاهر مقبول و غیرهندی، ‌شناخته‌شده‌ترین بازیگر سینمای هند در بین عموم تماشاگران خارجی‌زبان اروپا و آمریکاست.
کد خبر: ۹۸۶۶۶۳

درام اجتماعی و اسکاری «میلیونر زاغه‌نشین» دنی بویل، نام وچهره آنیل کاپور را در سطح وسیعی مطرح کرد. در فیلم، او در نقش مجری تندخوی یک برنامه تلویزیونی حضور ذهن ظاهر شد و بازی‌اش موردپسند تماشاگران بین‌المللی قرار گرفت. بعد از آن، کاپور در دو اپیزود مهم و معروف مجموعه پربیننده تلویزیونی «24» در کنار کیفر ساترلند بازی کرد. کمی بعد هم امتیاز تولید نسخه هندی‌زبان این اکشن دلهره‌آور و پرتنش را خریداری و خودش آن را تولید کرد. ایفای نقش اصلی مجموعه (یک پلیس جان سخت هندی که مثل کاراکتر جک باوئر کیفر ساترلند به مقابله با آدم‌های شرور داستان می‌رود) را هم به عهده گرفت. «24» هندی که به صورت یک مجموعه موفق دنباله‌دار در آمده، ‌نمایش و پخش موفقی هم در کشورهای همسایه دور و نزدیک هند داشته است.

رسانه‌های گروهی و منتقدان هندی عقیده دارند نمره موفقیت کلان 24 زیر زبان بازیگر 60 ساله مزه کرده و او را به فکر همکاری بیشتر با مجموعه‌های تلویزیونی انداخته است.

آنیل کاپور مدتی قبل در گفت‌وگو با خبرنگاران هنری کشورش آمادگی خود را برای همکاری نزدیک‌تر و بیشتر با پروژه‌های تلویزیونی اعلام کرد. او گفت اگر کاری شبیه و در حد و اندازه 24 پیدا کند، حتما در آن بازی خواهد کرد. در عین حال، رسانه‌های گروهی هند روی این موضوع تاکید می‌کنند که مجموعه کتاب چیزهای عجیب تازه یک کار بین‌المللی و انگلیسی‌زبان همچون 24 است و همکاری با آن افتخار بزرگی برای آنیل کاپور به حساب می‌آید. با این مجموعه، او می‌تواند نام خود را در سطح وسیع‌تری در بین کشورهای مختلف جهان مطرح کند. این رسانه‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که در 24 او بازیگر مهمان یکی دو اپیزود بود، اما در اینجا یکی از نقش‌های اصلی را به عهده دارد. جالب این‌که از زمان اعلام نام آنیل کاپور به عنوان همکار با این پروژه، رسانه‌های گروهی و خبرنگاران هندی نتوانسته‌اند به او دسترسی پیدا کرده و درباره نقش تازه‌اش گفت‌وگویی ترتیب دهند! با این حال، نزدیکان بازیگر می‌گویند بازی و حضور در یک کار معتبر بین‌المللی خوشایند اوست و این مساله حاصل تلاش سخت و 30‌ ساله او در صنعت سینمای هند است. آنیل کاپور از سال 1982 که فیلم پرفروش «قانون» (که در ایران هم بارها به نمایش درآمده است)، بازیگر نقش اصلی تولیدات سینمایی کشورش بوده است.

مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها