بررسی لژیونر شدن بانوان والیبال ایران در لیگ بلغارستان

کـوچ و هیـچ

خبر لژیونر شدن زینب گیوه و مائده برهانی در لیگ والیبال بلغارستان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ایران داشت، خبری که هنوز نهایی نشده و این دو بازیکن منتظر پاسخ مثبت مدیران باشگاه‌هایشان هستند تا برای نخستین بار شاهد لژیونرشدن بانوان والیبالیست ایرانی در طول تاریخ ورزش بانوان در این رشته باشیم، اما این انتقال احتمالی چه نقاط قوت و ضعفی برای والیبال بانوان دارد؟
کد خبر: ۹۸۶۵۸۹

دستمزد پایین

مائده برهانی به عنوان بهترین بازیکن ایرانی در تیم بانک سرمایه قرارداد 38میلیون تومانی را به امضا رسانده و این در حالی است که شنیده شده باشگاه بلغاری کمتر از یک سوم دستمزد بانک سرمایه یعنی پیشنهاد مبلغ ده میلیون تومانی را به این بازیکن داده است. اگرچه این مبلغ کم برای یک بازیکن آسیایی دور از انتظار نیست، اما پرسش اینجاست که رفتن این بازیکنان چه مزایا و ضررهایی برای لیگ ایران دارد؟

لیگ بی‌کیفیت

لژیونر شدن این دو بازیکن در لیگ بلغارستان که شنیده شده بیشتر بازیکنانش خارجی هستند و بازیکنان بومی آن در لیگ‌های دیگر بازی می‌کنند، فتح بابی برای دعوت از والیبالیست‌های ایرانی در لیگ‌های مطرح اروپایی و حتی آسیایی است، اما نکته مهم اینجاست که با رفتن این بازیکنان و به دنبال آن دیگر بازیکنان مطرح کشورمان، آیا شاهد برگزاری لیگی پویا در ایران خواهیم بود؟ از سوی دیگر، لیگ بلغارستان از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست و از همین رو بعید به نظر می‌رسد که از منظر کیفی بتواند اسباب پیشرفت والیبالیست‌های ایرانی را فراهم کند.

نداشتن جایگزین

طبق گفته میترا شعبانیان، سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه، این تیم برای قهرمانی در لیگ شرکت کرده و در صورتی برهانی می‌تواند از ایران خارج شود که باشگاه جایگزینی برای این بازیکن داشته باشد. مریم هاشمی، سرمربی دانشگاه آزاد نیز پیش از این در گفت‌وگو با فارس تاکید کرده بود، گیوه در ابتدای فصل در این خصوص با باشگاه صحبتی نداشته و این موضوع یعنی رفتن گیوه، به ضرر دانشگاه آزاد است.

آینده تیم ملی

لژیونر شدن این بازیکنان چقدر می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کند؟ زینب گیوه با 32 سال زمانی که به تیم ملی دعوت شد، بارها مورد انتقاد برخی مربیان قرار گرفت که بهتر است از جوانانی تازه نفس برای تیم ملی استفاده شود، اما اینک باید دید وی در صورت رفتن از ایران می‌تواند به تیم ملی کمک کند؟ مائده برهانی نیز یکی از بازیکنان خوب به شمار می‌آید و باید دید با سطحی که لیگ بلغارستان دارد و به‌گفته برخی مربیان خیلی هم قوی نیست، لژیونر شدن وی چقدر می‌تواند در تیم ملی ایران تاثیرگذار باشد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها