قاتلان پس از ارتکاب جرم به اولین چیزی که فکر می‌کنند این است که چگونه از شر جسد مقتول رها شوند.
کد خبر: ۹۸۳۱۳۰

هر کدام از آنها روشی را انتخاب می‌کنند تا از فاش شدن راز جنایت خود جلوگیری کنند و در این بین عده‌ای به فکر دفن جنازه یا رها کردن آن در محلی دورافتاده می‌افتند تا جنازه مقتول هیچ‌وقت پیدا نشود و آنها هم از مجازات جرم خود مصون بمانند، اما از آنجا که بار کج به منزل نمی‌رسد دست آنها بالاخره رو می‌شود و جنازه هم پیدا می‌شود. در بعضی موارد کشف جنازه توسط سگ‌ها صورت می‌گیرد. این هفته سراغ پرونده‌هایی می‌رویم که جنازه را سگ‌ پیدا کرده‌ است.

جنازه‌ای زیر پل

یکی از این پرونده‌ها مربوط می‌شود به کشف جسد مرد جوانی در مشهد. چندی پیش پارس سگ گله در زیر یک پل قدیمی در اطراف مشهد موجب شک مرد چوپان شد و او را به آنجا کشاند. سگ در حالی که پارس می‌کرد شروع به کندن زمین کرد و چند لحظه بعد جنازه مردی از زیر خاک نمایان شد. مرد چوپان با دیدن جسد مرد جوان خودش را به پاسگاه پلیس رساند و به ماموران اطلاع داد. با ورود ماموران به صحنه مشخص شد جنازه متعلق به شخصی به نام علی است که چند روز پیش خودروی 206 وی سرقت شده است. سرانجام دو پسر جوان در این رابطه دستگیر شدند. متهمان ابتدا منکر انجام هرگونه جرمی شدند، ولی در ادامه بازجویی‌ها لب به اعتراف گشودند و گفتند: چند روز پیش در پوشش مامور، خودروی مقتول را متوقف کردیم و مقتول را به محل خلوتی کشاندیم و وی را با سیم بکسل خفه کرده و جسدش را در محلی دور‌افتاده خاک کردیم.

راز ناپدید شدن زن جوان

باز هم با کمک سگ گله جنازه‌ای پیدا و راز قتلی دیگر برملا شد. زنی که حدود دو هفته پیش به قتل رسیده و جسدش زیر خاک مدفون شده بود به وسیله سگ گله پیدا شد.چوپان که گوسفندانش را برای چرا به بیابان برده بود به پارس‌های مداوم و رفتار عجیب سگش در بالای تپه‌ای مشکوک شد وبرای فهمیدن موضوع به بالای تپه رفت که با جنازه زنی روبه‌رو شد و به سرعت ماموران را در جریان موضوع قرار داد. به این ترتیب جسد زنی که روی بدنش آثار جراحات و زخم‌هایی دیده می‌شد، کشف و از زیر خاک بیرون کشیده شد. در ادامه تحقیقات پزشکی قانونی زمان تقریبی مرگ را تقریبا دو هفته پیش تعیین کرد. به این ترتیب بازپرس جنایی ضمن صدور دستور انتقال جسد،تیمی از کارآگاهان را مامور رسیدگی به این پرونده کرد.

دروغ پسر صاحب باغ و قتل مرد افغان

گاهی اوقات حتی اگر سال‌ها هم از ارتکاب یک جنایت بگذرد باز خون مقتول گریبان قاتل را می‌گیرد و قاتل تقاص جرم خود را پس می‌دهد. یکی از این پرونده‌ها مربوط به پسر جوانی می‌شود که سال‌ها قبل مردی افغان را به‌خاطر 2 میلیون تومان به قتل رسانده و جسدش را در باغی حوالی دماوند رها کرده بود. این بار نیز سگ گله یک چوپان با پارس‌ها و رفتار عجیب خودش به چوپان فهماند که اتفاقی افتاده است. مرد چوپان که به رفتار سگش مشکوک شده بود و بوی بدی هم احساس می‌کرد، بلافاصله با ماموران تماس گرفت. مأموران وکارآگاهان جنایی هم خیلی زودراهی محل شدند و بعد از بررسی، جسد غرق به خون مرد را پیدا کردند. ماموران ابتدا سراغ صاحب باغ رفتند و اما صاحب باغ مدعی بود که از هویت جسد بی‌خبر است. اما پسر 18 ساله صاحب باغ گفت مقتول جان محمد نام دارد و اهل افغانستان است. از آنجا که خانواده محمد پیدا نشدند، جسد به‌عنوان مجهول‌الهویه دفن شد. بررسی‌ها در این رابطه ادامه داشت تا این‌که پنج سال بعد زن جوانی به پلیس مراجعه کرد و از گمشدن همسرش خبر داد. او گفت: همسرم پنج سال قبل با پسر همسایه‌مان برای معامله عتیقه از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. فردای آن روز پسر همسایه‌مان گفت شوهرم با مرد عتیقه‌فروش دعوا کرده و او را به قتل رسانده و بعد از آن فرار کرده است. از ترس این‌که شوهرم دستگیر نشود ناپدید شدن او را گزارش نکردم، اما بعد از مدتی به رفتارهای پسر همسایه‌مان به نام ابراهیم مشکوک شدم و تصور می‌کنم او واقعیت را مخفی کرده است.

در ادامه مشخص شد جسد کشف شده متعلق به محمد بوده است.

جنایت در باغ فشم

این بار سگ‌های آموزش دیده پلیس موفق به کشف جسد شدند. چندی پیش با مراجعه مردی به اداره آگاهی و اظهار وی درخصوص گم شدن خواهر 36 ساله‌اش به همراه خودروی پژو شخصی وی، تحقیقات برای یافتن گمشده شروع شد.با آغاز رسیدگی به پرونده به فاصله 24 ساعت خودروی مذکور که در حوالی فشم رها شده بود، پیدا شد و با توجه به امکان وقوع جنایت تحقیقات به صورت گسترده‌تری ادامه یافت .ماموران به منظور کشف احتمالی جسد منطقه را با سگ‌های آموزش‌دیده جسدیاب مورد جست‌وجو قرار دادند و در نهایت سگ‌ها موفق به کشف جسد در باغی در نزدیکی محل کشف خودرو شدند. با کشف جسد در داخل باغ ماموران مردی افغانی را که نگهبان باغ بود شناسایی کردند ولی وی در ابتدا منکر هرگونه اطلاع از جسد شد.در ادامه تحقیقات و با پیدا شدن گوشی تلفن همراه مقتول، به ناچار لب به اعتراف گشود وبه ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

قتل در نیسان آبی

شاید اگر سگ گله نبود جنازه زن جوان هیچ‌وقت پیدا نمی‌شد. پیکر این زن جوان را سگ گله پیدا کرد و چوپان هم موضوع را به پلیس اطلاع داد. پس از حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد چند روز پیش مردی با یک خودروی نیسان به طرز مشکوکی مشغول تخلیه مقداری خاک در محل پیدا شدن جسد بوده است. با مشخص شدن هویت مقتول، ماموران دریافتند شوهر وی به نام پرویز یک خودروی نیسان دارد.

به این ترتیب کارآگاهان برای دستگیری همسر قربانی وارد عمل شدند.با شناسایی خودروی نیسان ماموران وارد محل شده و با زن و مرد جوانی روبه‌رو شدند که در حال بار زدن وسایل خانه به داخل نیسان بودند .با دستگیری پرویز مشخص شد که وی چند وقت قبل با زنی برای بار دوم ازدواج کرده و همین امر موجب ناراحتی زن اول وی شده است.پرویز اعتراف کرد که روز حادثه مقتول را سوار خودروی خود کرده بودم و به دلیل اختلافاتی که با او داشتم وی را خفه کرده و جسدش را دفن کردم، ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردم جسد وی پیدا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها