لاریجانی در کنگره 4هزار شهید استان گلستان:

خیانتی بزرگتر از این نمی بینم که کسی وحدت مسلمین را از بین ببرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادثی که در منطقه در حال رخ دادن است، گفت: برخی به قدری در این حوادث می دمند که بعضی کشورهای اسلامی با اسرائیل علیه امت اسلامی همکاری کنند.
کد خبر: ۹۷۹۲۶۰
خیانتی بزرگتر از این نمی بینم که کسی وحدت مسلمین را از بین ببرد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، علی لاریجانی صبح امروز در کنگره بزرگداشت 4هزار شهید استان گلستان که در این استان برگزار شد گفت: مسئله شهید و مجاهدت در راه اسلامی یک مسئله رکنی و پایه در اسلام است که در کلام پیامبر اسلام آمده است: کسی که اهل مجاهدت نباشد و لباس مجاهدت را از تن در آورد لباس عزت مندی را درآورده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش شهدا در جوامع سربلند کردن آنها است، به پدیده مجاهدت در اوایل انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: خانواده های شهدا سمبل مقاومت هستند زیرا فرزندانی را تربیت کردند که ضامن امنیت کشور شدند.

وی با اشاره به اعتراف دشمنان ایران مبنی بر اینکه ایران در منطقه غرب آسیا دارای امنیت پایدار است، اظهار داشت: امروز ما در شرایط پیچیده اول انقلاب که از نظر سیاسی، امنیتی و مسائل داخلی مشکل داشتیم، نیستیم.

لاریجانی با اشاره به سفری به یکی از کشورهای منطقه و دیدار با سلطان آن کشور بیان داشت: حاکم این کشور به من گفته بود که صدام از ما خواسته بود قبل از حمله به ایران از آسمان آنها برای حمله به ایران استفاده کنیم و در حالی که بسیاری از کشورهای آن زمان همچون شوروی سابق در جناح صدام بودند و کشوری دیگر در یکی از همین سفرها به من گفت:«40 میلیارد دلار به صدام کمک کرده بودیم».

وی با اشاره به اینکه در آن زمان این همه کشور با هم یکپارچه شده بودند تا کشوری را که به لحاظ سیاسی،‌ امنیتی و مسائل داخلی از درون با مشکلات مواجه بود مورد حمله قرار دهند اما موفق نشدند، افزود: حضور مردم و عزل بنی صدر از سمت فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری صحنه را دگرگون و معادله را 180 درجه تغییر داد و کشوری که در تهدید بود به یک قدرت تبدیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله آمریکا به هواپیمای مسافر بری ایران در آبهای خلیج فارس، بیان داشت: این اتفاق نهایت ذلت یک کشور است که به جای حضور در صحنه جنگ، اقدام به هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری کند.

لاریجانی با اشاره به پیروزی ایران در جنگ تحمیلی و در سایه حضور و مقاومت مردم ایران، اظهار داشت: این حوادث برای دنیا این پیام را داشت که شما با یک ملت مجاهد مواجه هستید و باید عقب نشینی کنید.

وی تاکید کرد: ایستادگی مردم و مجاهدتهای شهدا موجب امنیت ماست نه توپ و تانک!

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تجربه موفق مجاهدتهای ملت ایران عامل امنیت برای ما و درسی برای دنیا است که دیگر با این ملت درگیر نشوند.

لاریجانی با بیان اینکه امروز بیش از گذشته به وحدت نیاز داریم خاطر نشان کرد: خیانتی بزرگتر از این را نمی بینم که وحدت مسلمین از بین برود، چون دشمن امروز به این نقطه حمله می کند و اگر مسلمانان وحدت داشته باشند بزرگترین قدرت دنیا را ایجاد می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توفیق مسلمانان شیعه و سنی در این است که قبول کنند افراطی گری چه بلایی برای مسلمانان دارد، اظهار داشت: همه فرقه های اسلامی در اصول یکسان بوده و در فروع اولیه شان هم یکسان هستند و اینکه به خاطر برخی اختلافات به روی هم سلاح بکشند یک انحراف بزرگ است.

لاریجانی با اشاره به اینکه در سیره نبوی، سیاست در خدمت اخلاق بود،‌ نه اخلاق در خدمت سیاست، گریزی هم به حوادث تروریستی در منطقه زد و گفت: این حوادثی که در حال رخ دادن است یک عامل بیرونی در آن نقش دارد و به قدری در آن می دمند که برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل علیه امت اسلامی همکاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها