کتابخانه

فراز و فرودهای یک جنبش

درباره حرکت‌های دانشجویی ایران کتاب‌های بسیاری به رشته تحریر درآمده؛ ازجمله کتاب جنبش دانشجویی در ایران به کوشش علیرضا کریمیان که سال 1381 توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی در دسترس پژوهشگران حوزه انقلاب اسلامی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۷۵۱۷۰

این کتاب تلاشی در راستای بررسی اجزای ساختار پدیده انقلاب اسلامی در ایران است. به زعم نویسنده، در ایران هر چند دانشجویان و دانشگاهیان طی چندین دهه نتوانسته اند به لحاظ علمی و فنی به موفقیت چشمگیری در پیشرفت و توسعه این سرزمین دست یابند، لیکن از بعد اجتماعی و سیاسی، دانشگاه از بدو تأسیس همواره از جایگاه و ارزش ویژه‌ای برخوردار بوده است.

جنبش دانشجویی؛ فراتر از مرزها

جنبش دانشجویی ایران تنها محدود به دانشگاه‌های داخل کشورمان نیست. دانشجویان ایرانی در سایر دانشگاه‌های جهان نیز نقش مهمی در حرکت‌های تاریخ‌ساز سیاسی داشته‌اند. در اوج تحولات انقلاب اسلامی، دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی توانستند جهان را نسبت به جنایات رژیم پهلوی آگاه کنند.

کتاب کنفدراسیون که تاریخ جنبش دانشجویی ایرانی در خارج از کشور را در بازه سال‌های 1332 تا 1357 یعنی از زمان کودتا علیه دولت محمد مصدق تا پیروزی انقلاب اسلامی برجسته کرده، در زمره کتاب‌هایی است که روی فعالیت دانشجویان ایرانی خارج کشور تمرکز کرده است. افشین متین نویسنده این کتاب است و ارسطو آذری هم آن را ترجمه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها