پوتین در نطق سالانه:

شکست توازن استراتژیک ممکن است تبدیل به فاجعه ای جهانی شود

رئیس جمهور روسیه با دعوت از سران جهان برای درس عبرت گرفتن از دوره«جنگ سرد» و تاکید بر آمادگی کشورش برای همکاری با آمریکا درباره تلاش ها برای شکستن توازن استراتژیک در سطح جهان هشدار داد.
کد خبر: ۹۷۴۰۲۶
شکست توازن استراتژیک ممکن است تبدیل به فاجعه ای جهانی شود

به گزارش جام جم آنلاین از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین امروز در کاخ کرملین، سخنرانی سالانه خود را خطاب به مجمع فدرال در خصوص وضعیت کشور، جهات اصلی سیاست داخلی و خارجی آن انجام داد.

پوتین با پرداختن به موضوع رابطه روسیه و آمریکا گفت: روسیه بر روی ارتباط متقابل با آمریکا در مبارزه با تروریسم حساب می کند.

وی افزود: ما بر اتحاد نیروها با آمریکا در مبارزه با تهدیدات واقعی و نه خیالی حساب می کنیم یعنی مبارزه با تروریسم بین المللی. سربازان ما در سوریه این برنامه را اجرا می کنند. در سوریه ارتش روسیه و ناوگان ما نشان دادند که می توانند به طور موثر دور از محل استقرار دائمی شان کار کنند. تروریسم، آسیب ها و خسارت های قابل توجهی را متحمل می شود. ما دیدیم که کارکنان سازمان ها و بخش های اطلاعاتی ویژه چطور کار می کنند و ما کسانی را هم از دست داده ایم ولی ما این کار را ادامه می دهیم.

رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه برای همکاری با دولت جدید آمریکا آماده است و مهم توسعه ی روابط بر پایه تساوی است، گفتگوی روسیه — آمریکا پاسخ گوی منافع کل جهان است.

پوتین افزود: مهم عادی سازی و آغاز توسعه ی ارتباطات دوجانبه بر پایه ی منافع متقابل و عادلانه است. ارتباط متقابل روسیه و آمریکا در حل مسائل منطقه ای و جهانی پاسخ گوی منافع کل جهان است. ما مسئولیت کلی و مشترکی برای تضمین امنیت و ثبات بین المللی داریم.

وی با هشدار درباره تلاش ها برای شکستن توازن استراتژیک در جهان گفت: شکستن توازن استراتژیک بسیار خطر ناک بوده و ممکن است به فاجعه جهانی تبدیل شود .نباید حتی برای ثانیه آنرا فراموش کرد.

رئیس جمهور روسیه با فراخواندن دولت ها به درس عبرت گرفتن از «جنگ سرد» گفت:ما آماده یک گفتگوی برابر برای رعایت اصول و احترام متقابل در امور بین المللی و همچنین مذاکره جدی در مورد تاسیس یک سیستم پایدار در روابط بین المللی در قرن بیست و یکم هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در این مورد پس از گذشت 10 سال از «جنگ سرد» عبرتی از آن نگرفتیم.

پوتین همچنین اضافه کرد، روسیه برای امنیت و توسعه تمام کشورهای جهان تلاش می کند و نه تنها برای چند کشور از پیش تعیین شده، در جهت احترام به قوانین بین المللی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
-
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
۰
۰
فعلا روسها و آمریكایی ها به شدت در قطب شمال و برای منابع نفت و گاز عظیم آن به شدت با هم اختلاف دارند و مرتب به هم التیماتوم میدهند....منتها در رسانه ها چیزی منعكس نمیشود.

نیازمندی ها