اسنوکر باز ایرانی بعداز قهرمانی در جهان

واحدی: همه را شوکه کردم

سهیل واحدی، قهرمان اسنوکر جهان شد. با این قهرمانی سهیل واحدی اینک اسنوکرباز حرفه‌ای به‌شمار می‌آید؛ مثل حسین وفایی. این قهرمانی به قول خودش تازه نصف هدفش است.اسنوکر باز جوان ایرانی می‌خواهد با درخشش میان حرفه‌ای‌های دنیا کارش را تکمیل کند. کاری که به این آسانی هم نیست. اسنوکرباز 28 ساله از امروز به فکر تمرین بیشتر برای رفع ضعف هایش است تا بتواند از پس حرفه‌ای‌ها برآید.
کد خبر: ۹۷۳۸۴۰

فکر می‌کردی قهرمان شوی؟

قبل از این‌که به مسابقه جام جهانی دوحه پا بگذارم، خیلی تمرین کرده بودم. نهایت تلاشم را به‌کار بردم وضعف هایم را پیدا کرده بودم. هنوز خیلی ضعف دارم که باید آنها را برطرف کنم. حالا که حرفه‌ای شده ام، دیگر ضعف معنا ندارد.

فکر می‌کردم قهرمان شوم. آمده بودم تا همه وجودم را بگذارم که به خواسته‌ام رسیدم.

چطور این کار سخت، شدنی شد؟

کار سختی بود که با تجربه به دست آمد. تجربه من خوب بود و با کنترل ذهنم به خواسته ام رسیدم.

با این قهرمانی شما هم مثل وفایی به جمع اسنوکر بازان حرفه‌ای اضافه شدی. از همان اول هدف همین بود؟

بله. من احتمالا یا می‌روم پیش حسین در ایرلند یا انگلیس زندگی می‌کنم و مسابقه می‌دهم یا این‌که برای مسابقه حرفه‌ای‌ها می‌روم و می‌آیم.

بازی با کدام حریف سخت تر بود؟

بازی با حریف آلمانی در جدول 32 تایی خیلی سخت بود. بازی دیگر هم با حریف ایرلندی برای نیمه نهایی خیلی خیلی سخت بود. همه می‌گفتند فینال آن بازی بود نه روز آخر. چرا که بازی فینال را 8 بر یک، راحت بردم. هر چند خیلی هم راحت نبود، چرا که از جان و دل مایه گذاشتم. البته در مقایسه با بازی نیمه نهایی راحت تر بود،اما در فینال با تمرکز زیاد بازی کردم و قهرمان شدم.

قهرمانی شما چه بازتابی داشت، بین رقبا و مسئولان جهانی؟

من با قهرمانی ام به خیلی از بچه‌ها انگیزه دادم. تا قبل از این بیشتر مسابقات را من و امیر می‌آمدیم. اما از حالا به بعد که به جمع حرفه‌ای‌ها می‌روم دیگر اجازه حضور در مسابقات آماتورها را ندارم. حتی برای رنکینگ هم نمی‌توانم مسابقه دهم. پس راه برای خیلی از بچه‌های دیگر باز شده و همین مساله به آنها انگیزه می‌دهد. مسئولان جهانی هم مرا می‌شناسند و می‌دانند چقدر زحمت کشیده بودم تا به اینجا برسم. همه برایم خوشحال بودند و قهرمانی را به من تبریک گفتند. حتی یک استرالیایی به من می‌گفت، قهرمانی حق تو بود. خیلی برایش زحمت کشیدی و به هدفت رسیدی . اما من هنوز راضی نیستم.

چطور؟

من با این قهرمانی تازه به نصف هدفم رسیدم. وقتی راضی می‌شوم که به هدفم رسیده باشم و بین حرفه‌ای‌ها بدرخشم.

ولی بین حرفه‌ای‌ها کارت سخت تر می‌شود؟

دقیقا. چرا که در مسابقه با حرفه‌ای‌ها هر بازی یک فینال است.

درخشش شما بین رقبایی که به طور حتم امکانات بیشتر و بهتری از شما دارند،برای آنها تعجب‌آور نبود؟

خیلی‌ از آنها اصلا باورشان نمی‌شد که من از کشوری که 30 سال اصلا اسنوکر نداشته، با شکست آنهایی که اسنوکر جزیی از زندگیشان بوده، قهرمان جهان شوم. این مساله آنها را شوکه کرده بود،اما همان‌ها می‌دانند که من خیلی زحمت کشیده‌ام . 14 سال تمرین کرده‌ام.

به نظرت بقیه جای خالی شما و وفایی را در تیم ملی پر می‌کنند؟

حتما می‌توانند. من با بچه‌ها صحبت و تجربیاتم را به آنها منتقل می‌کنم. این کار را از همان دوحه شروع کردم.

این قهرمانی نتیجه تمرین خودت است یا فدراسیون هم سهم دارد؟

برای این قهرمانی همه کمک کردند.

تکرار قهرمانی اسنوکر جهان برای ایرانی‌ها

فینال رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان بین سهیل واحدی، قهرمان شایسته ایران و اندریو پاجت از ولز برگزار شد و ملی‌پوش ایران با پیروزی 8 بر یک، قهرمان جهان در سال 2016 لقب گرفت. واحدی با کسب این قهرمانی پس از حسین وفایی به عنوان دومین بازیکن ایرانی به جمع حرفه‌ای‌های اسنوکر دنیا می‌پیوندد.

پیش از این در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان، سهیل واحدی در یک دیدار نزدیک و نفسگیر موفق شد با نتیجه 7 بر6 مقابل Declan Brennan از ایرلند شمالی به پیروزی برسد و راهی فینال این رقابت‌ها شود. واحدی برای رسیدن به فینال رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان، 9 پیروزی مقابل حریفانی از آلبانی، ایسلند، ژاپن، پاکستان، لهستان، اسکاتلند، آلمان، ایرلند و ایرلند شمالی به دست آورده است. اسنوکر ایران برای سومین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در سال‌های 2011 و 2014 توسط حسین وفایی و 2016 توسط سهیل واحدی شده است.

رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان 29 آبان در بخش آقایان، پیشکسوتان و بانوان به میزبانی قطر آغاز شد و با قهرمانی سهیل واحدی، بازیکن ایران به پایان رسید. تیم ایران با ترکیب سهیل واحدی، امیر سرخوش، حامد ذره دوست و آرمان دیناروند در بخش آقایان، اکرم محمدی در بخش بانوان و جهانگیر حبیب‌زاده‌دهکردی، علی بصیری در بخش پیشکسوتان به سرمربیگری کامران شهلا در رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان شرکت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها