قیمت طلا دربازار ایران در دو هفته اخیر به واسطه رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و دلار روند صعودی تری نسبت به نرخ های جهان به خود گرفت.
کد خبر: ۹۶۲۹۱۳
روند صعودی قیمت سکه و طلا دربازار ایران /  +قیمت روز انواع سکه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، نمودارهای قیمتی طلا در روزهای گذشته نشان می دهد که ارزش طلا در بازارهای داخلی باسرعت بیشتری نسبت به نرخ های جهانی روند صعودی به خود گرفته است و به گفته فعالان بازار با انکه روند اونس زیاد هم صعودی نیست و بیشتر در کانال 1270 دلار نوسان دارد اما قیمت سکه با افزایش بیشتری نسبت به آن روبروست .

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر دراین باره به خبرنگار جام جم آنلاین گفت : در حالی ارزش طلا در بازارهای جهانی افزایش یافته که ارزش طلا در بازارهای داخلی با سرعت بیشتری روند صعودی به خود گرفته است و رشد بیشتر ارزش طلا در بازار ایران به واسطه رشد قیمت دلار در بازار آزاد ایران است.

قیمت اونس در بازارهای جهانی

وی بااشاره به اینکه هفته گذشته دومین هفته متوالی رشد طلا در بازارهای جهانی بود افزود:در دو هفته اخیر تنها بازار طلا در داخل کشور تحت تاثیر ارزش‌گذاری طلا در بازارهای جهانی و نرخ دلار بوده و میزان عرضه و تقاضا هیچ تاثیری بر قیمت‌ها نداشته است.

به گفته وی با توجه به قرار داشتن در ماه محرم و صفر تقاضا برای خرید طلا افزایش نیافته است و تنها دلیل آن نوسانات نرخ ارز در کشور است که با افزایش آن روی قیمت طلا و سکه نیز تاثیر گذاشته است .

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر ، قیمت طلا پس از افزایش 0.6 درصدی در پایان مبادلات روز جمعه امروز دوشنبه تثبیت شده است و قیمت جهانی طلا به هزار و 276 دلار رسید . همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار 124 هزار تومان ،‌سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و 117 هزار تومان ،‌نیم سکه 560 هزار تومان و ربع سکه 295 هزار تومان به فروش رسید که قیمت سکه امروز 2 هزار تومان نسبت به روز گذشته افزایش یافته است .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها