به گزارش جام جم آنلاین ، در حال حاضر تعداد فروش روزانه دیجی کالا روزانه ۲۰۰۰ سفارش با متوسط ۶۰۰ هزار تومان است. با یک ضرب ساده، به عدد فروش (درآمد ناخالص) ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰تومان در روز می رسیم. ( بله، اشتباه نمی کنید: یک ۱۲ با ۸ تا ۰ !) این سایت فروش اینترنتی کالاهای دیجیتالی که در سال ۱۳۸۵ یک استارتاپ با ۵ نیرو بوده است، در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر پرسنل دارد. در ماه های ابتدایی کار، این سایت، قطعات کامپیوتر و تعداد محدودی پرینتر را عرضه می کرد. در سال های اخیر با افزایش میزان نفوذ اینترنت در مردم، و جلب تدریجی اعتماد مردم به بانکداری اینترنتی و سپس خرید از اینترنت، فضا برای گسترش فعالیت چنین سایت هایی بازتر شد.
این وب سایت بهصورت میانگین روزانه حدود ۵۰۰ هزار بازدید دارد. دفتر مرکزی این شرکت در روبروی فرهنگسرای ارسباران است که برای کارهای مالی و بازرگانی استفاده میشود. دفتر دوم در خارج از تهران و در جاده فتح واقع است که به مرکز پردازشها نامگذاری شده است. دفتر سوم در پارک علم و فناوری شهرک پردیس میباشد که مرکز تکنولوژی و بازاریابی نام دارد.
سعید و حمید محمدی صاحبان دیجی کالا هر دو در کار عکاسی دیجیتال بودند. این دو برادر پس از جست و جو در اینترنت برای خرید دوربین به خیابان جمهوری مراجعه و یک دستگاه دوربین خریداری کردند که پس از چند روز متوجه شدند که لنز این دوربین تعمیری و دست دوم است. همین خرید جرقه ایجاد سایت دیجی کالا را در ذهن این دو زد. این دو نفر در سال ۱۳۸۳ تصمیم به راه اندازی این سایت گرفتن و در سال ۱۳۸۵ این سایت را راه اندازی کردند. ابتدا این سایت کار خودا با ۵ نفر پرسنل شروع کرد و در پایان سال ۹۳ پرسنلش به ۷۰۰ نفر رسیدند. در گزارشی از مجله اکونومیست در سال ۲۰۱۴ سایت دیجی کالا با سرمایه ۱۵۰ میلیون دلار در رتبه ی نخست سایتهای ایران قرار گرفت.
همچنین در گزارشی از واشنگتن پست در سال ۲۰۱۵ این سایت روزانه ۳۰۰۰ سفارش از مشتریها دریافت میکند و این سایت در ۱۶ شهر بزرگ ایران برای فروش محصولاتش نمایندگی دارد. سعید و حمید محمدی از ابتدای تأسیس این سایت تا به امروز روزی ۱۳ تا ۱۴ ساعت کار انجام داه اند و معتقدند اگر کسی بخواهد الآن استارت چنین کاری را بزند باید روزانه ۱۸ ساعت برای چند سال وقت بگذارد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
اما تا چند سال پیش اصلا مثل امروز نبود و داغ ضرر آنها هرگز تا آخر عمرم از ذهنم پاك نمی شود
یكی از اعضای خانواده به من مبلغی داد تا برای دو نفر دیگر از اعضای خانواده دو عدد لپ تاب به عنوان هدیه بگیرم چون انها نیاز به كامپیوتر داشتند و من هم كه چند روز پیش یك لپ تاب خوب از دیجی كالا خریده بودم تصمیم گرفتم آنها را از دیجی كالا بگیرم و این در آن زمان بزرگترین اشتباه من بود چون وقتی هر دو لپ تاب از یك مدل به دستم رسید اولا در داخل جعبه فقط لوازم جانبی یكی كامل بود مثل سی دی و ... بعد از چند ساعت یكی از انها دیگر بالا نیامد و از آنجا كه ما مبلغ بیشتری داده بودیم تا علاوه بر گارانتی امكان گارانتی دیجی كالا را هم داشته باشیم و هم مدعی شده بودند تا یك هفته تعویض بی قید و شرط و تا یكماه( یادم رفته یك چیزی بود) خلاصه فردای روز خرید زنگ زدیم دیجی كالا خلاصه بعد از كلی ماجرا و اتفاق قبول كردند تا لپ تاب را به دیجی كالا ببریم البته با هزینه خودمان و پس از تحویل و دریافت تعهد و اینكه آدرس اشتباه بود و پلاك كناری بود و... آن را تحویل گرفتند بعد چند روز رفتیم و تحویل گرفتیم البته تعویضی در كار نبود بلكه مثلا تعمیر شد اما دوباره بعد چند ساعت خراب شد و بالا نیامد و دوباره تماس با دیجی كالا و اینبار ... بگذریم بعد از آن ماجرا صاحب لپ تاب خراب كه علیرغم احتیاج این وضعیت را دید و تلاش های ما هم نتیجه نداد آن را در جعبه گذاشت و تا دو سال به آن دست نزد این در حالی بود كه نفر دوم در تمام این مدت از لپ تابش استفاده برد و حسرت آن دو سال به دل من ماند با آن اشتباه. چرا كه پولی كه به زحمت برای این هدیه فراهم شده بود به باد رفته بود تا اینكه در این دو سال كه تجربه مناسبی بدست اورده بودم با خرید رم و هارد لپ تاب شروع به تعویض قطعات كردم و بعد متوجه شدم از دو سوكت رم لپ تاب یكی معیوب است و اگر هر رمی در ان بگذاریم لپ تاب بالا نمی آید و همچنین هارد هم خراب است خلاصه كه خدا را شكر بعد از دو سال لپ تاب سالم شد و فرد مذكور را توانستم خوشحال كنم اما دریغ از دوسال كه جبران نشد با اینكه هر ماه چند خرید از دیجی كالا دارم اما هرگز نه خودم و نه آنها را نمی بخشم حالا بروند و خوش باشند اما در قیامت كارشان دارم :-)