شرور سابقه‌داری که در درگیری با ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان آق‌قلا یکی از آنها را به شهادت رساند و سه نفر را زخمی کرده بود، در نیزارهای این شهر دستگیر شد. متهم همراه شش نفر از اعضای باندش، پس از دستگیری به جرایمی از جمله شرارت و زورگیری و ایجاد رعب و وحشت برای مردم اعتراف کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۵۲۷۲
دستگیری عامل شهادت  مامور پلیس در آق‌قلا

به گزارش جام‌جم، از چندی پیش اهالی شهرستان آق‌قلای استان گلستان با حضور در اداره پلیس از دو نفر از اشرار حرفه‌ای و سابقه‌دار به اتهام شرارت و زورگیری و ایجاد رعب و وحشت شکایت می‌کردند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی‌، تحقیقات ماموران اداره امنیت عمومی پلیس شهرستان آق‌قلا برای شناسایی و دستگیری این متهمان ادامه داشت‌. در ادامه تحقیقات مشخص شد که دو متهم تحت تعقیب پلیس درحالی که مسلح هستند، برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند. بررسی‌‌ها نشان می‌داد این دو نفر باندی را که اعضای آن در زمینه شرارت و زورگیری فعالیت دارند، هدایت می‌کنند.

در این مرحله، ماموران به طور نامحسوس مخفیگاه‌‌های اعضای این باند را زیر نظر گرفتند تا این‌که بعدازظهر شنبه رد اعضای این باند را در یک دامداری در اطراف آق‌قلا به دست آوردند.

ماموران امنیت عمومی برای دستگیری اشرار به آنجا اعزام شدند. ماموران همه‌جا را جست‌وجو کرده، اما ردی از متهمان نبود. در ادامه متوجه خودروی تریلی در محوطه دامداری شدند که چادری روی آن نصب شده بود. ماموران آنجا را محاصره کرده و با نزدیک شدن به تریلی، چهار نفر از اشرار فراری را که قمه به دست داشتند و در آنجا پنهان شده بودند، خلع سلاح و آنها را دستگیر کردند.

در ادامه جست‌وجوها، ماموران پنجمین عضو این باند را هم دستگیر کردند. ماموران قصد دستگیری دو سرکرده باند را داشتند که آنها درحالی که مسلح بودند، به سمت ماموران شلیک کردند. ماموران نیز به تیراندازی متقابل با آنها پرداختند که در این درگیری یکی از اشرار دستگیر شد، اما چهار پلیس زخمی شدند. یکی از مهره‌های کلیدی باند نیز موفق به فرار شد.

با گزارش این حادثه به پلیس 110، ماموران کلانتری و اداره آگاهی آق‌قلا نیز در آنجا حاضر شدند و شش متهم بازداشتی را برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند. این درحالی بود که ماموران پس از چند ساعت جست‌وجو، ساعات پایانی شب، ضارب ماموران را درحالی که در نیزارهای اطراف آق‌قلا پنهان شده بود، شناسایی کرده و با خلع سلاح کردن این متهم، او را دستگیر کردند. از او یک سلاح شکاری و پنج فشنگ کشف شد.

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان گلستان در این باره گفت: چهار مامور زخمی به بیمارستانی در گرگان منتقل شدند و تلاش پزشکان برای نجات آنها آغاز شد و سه نفرشان زنده ماندند و همچنان در بیمارستان بستری‌اند، اما چهارمین مامور که گروهبان یکم حسن دیلم بود، بامداد یکشنبه‌ با توجه به تلاش پزشکان تسلیم مرگ شد و به شهادت رسید.

وی افزود: در بررسی سوابق کیفری هفت متهم بازداشت شده معلوم شد که چهار نفر از آنها از جمله عامل شهادت مامور جوان و زخمی کردن سه همکار وی از مجرمان سابقه‌دار بوده که چندی پیش از زندان آزاد شده و با تشکیل باندی جدید جرایم خشن خود را آغاز کرده‌اند. تحقیقات همچنان از اعضای این باند برای رازگشایی از دیگر جرایمشان ادامه دارد.

جاویدان با هشدار به افراد شرور، بزهکاران و قانون‌شکنان تاکید کرد که پلیس قاطعانه ‌با مجرمانی که قصد برهم زدن نظم عمومی و ایجاد ناامنی را دارند، برخورد می‌کند و اجازه هیچ‌گونه قانون‌شکنی را به آنها نمی‌دهد. همچنین جرایم سنگینی در انتظار این افراد مجرم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
۰
۰
اعدام
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها