رییس کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به راه اندازی " اتاق های امن تزریق "، گفت: اتاق‌های امن تزریق همان مدیریت در راستای سیاست کاهش آسیب است که هم در ایران و هم در دنیا موفق بوده است.
کد خبر: ۹۵۱۹۸۷
راه اندازی "اتاق‌های امن تزریق"برای معتادان

به گزارش جام جم آنلاین ،علی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص راه اندازی " اتاق های امن تزریق " تصریح کرد: در حقیقت باید در مناطق معضل خیز و پر خطر تهران اتاق ‌های امن تزریق را راه اندازی کنیم؛ تا معتادان تزریقی بتوانند به راحتی در آنجا در شرایطی بهداشتی تزریق کنند. قطعاً این انتخابی است بین بد و بدتر تا مدیریت شود.

وی در ادامه تاکید کرد: همه این اقدامات در راستای کنترل و مهار ایدز و کاهش آسیب است و در این بین باید سازمان زندان‌ها، بهزیستی، و غیره همکاری کرده تا این طرح در چارچوب صحیح اجرایی شود؛ زیرا این برنامه جز برنامه‌های موفق کاهش آسیب بوده و اجرای آن درکشور لازم است.

رییس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ضمن تاکید بر آنکه باید درس بگیریم که هر اقدامی که انجام دادیم چقدر مهار کننده بوده است، گفت: برای مثال وجود مراکز ماده 16 برای موارد خاص بوده است؛ زیرا اصل امکانات و توانایی ها باید به ماده 15 اختصاص یابد.

هاشمی تصریح کرد: اگر نتوانیم در مراکز ماده 16 که ویژه متجاهرین است درست عمل کنیم و از اقدامات جامع دارو درمانی، روان درمانی، مددکاری و ... غافل شویم؛ دوباره مثل اول انقلاب شاهد آن خواهیم بود که یک نفر مبتلا به ایدز چندین نفر دیگر را هم مبتلا کرده است.


وی در ادامه ضمن بیان آنکه کمپ‌ ها دارای دو بخش دولتی و خصوصی هستند؛ گفت: اگر فرآیند TC در کمپ‌ها اجرا و رعایت شود، می‌توان به آنها امیدوار بود اما در وضعیت کنونی حتی کمپ‌های خصوصی ‌هم به علت نیاز این روش به بودجه و تخصص بیشتر، آن را انجام نداده و سعی در صرفه جویی می‌کنند؛ به این ترتیب مسلما نتیجه خوبی نگرفته و نخواهیم گرفت.

15 هزار معتاد خیابانی و لزوم جمع آوری و مدیریت پاتوق ها

رییس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: درحال حاضر 105 تا 115 هزار معتاد خیابانی درکشور داریم که حدود 15 تا 20 درصد آنها در تهران حضور داشته و در پاتوق‌های مختلف رفت و آمد می‌کنند؛ این در حالیست که خسارت اقتصادی یک معتاد کارتون خواب متجاهر بسیار بیشتر از یک فرد معتاد عادی است، این پاتوق‌ها باید در چارچوب اهداف ماده 15 بعنوان اولویت اصلی و ماده 16بعنوان اولویت بعدی جمع آوری و مدیریت بشوند.

وی افزود: فضای شکننده جامعه ما مولد اعتیاد است؛ این درحالیست که تاکنون برخی از سیاست‌ها و اقدامات کلان سیاسی ، اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی انجام شده باعث تشدید روند اعتیاد در کشور شده است، 10 سال پیش، پیش بینی شده بود که اگر نجنبیم اعتیاد به روابط جنسی خارج از عرف و پرخطر و الکل پیوند می‌خورد و در حال حاضر این مسئله به شدت رو به جلو است؛ تا جائیکه انتقال ایدز از طریق مسائل جنسی نیز رشد یافته که بخش عمده‌ای از آن هم به اعتیاد ارتباط دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خون توچشمام جمع شده
-
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۰
۰
به به هردم از این ................... جرم اقا جون اعتیاد، باید همشونو كشت نه اینكه ..................... ای واااااااای من .....

نیازمندی ها