پس از یک دقیقه سکوت برای از دست دادن بهمن گلبارنژاد، مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در استادیوم ماراکانا برزیل برگزار شد. این مراسم حال و هوای دیگری داشت و پرچم ایران به رنگ عزا درآمد. حاضران هم به دستور رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک به احترام گلبارنژاد یک دقیقه سکوت کردند.
کد خبر: ۹۴۷۳۴۷

داوود علی پوریان، کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته، پرچم ایران را درحالی حمل کرد که نوار مشکی آن تاسف کاروان منا را به دلیل درگذشت بهمن گلبارنژاد، نشان داد. در ادامه پرچم بازی‌های پارالمپیک توسط فیلیپ کریون گرفته و به ژاپن، میزبان پارالمپیک 2020 سپرده شد. کارلوس آرتور نوزمان، رئیس کمیته ملی پارالمپیک برزیل هم در ابتدای صحبت‌های خود درگذشت بهمن گلبارنژاد را سبب تاسف جامعه ورزش دانست و وی را قهرمان نامید.

فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک در آغاز سخنرانی خود درگذشت بهمن گلبارنژاد را در جریان مسابقه‌های دوچرخه‌سواری تسلیت گفت و به احترام وی یک دقیقه سکوت اعلام کرد. با پایان یک دقیقه سکوت تماشاگران به احترام مرحوم گلبارنژاد برای او ایستاده ادای احترام کردند.

پرونده ایران با 24 مدال بسته شد

آخرین مدال را والیبال‌بازان نشسته برای کاروان ورزشی منا به ارمغان آوردند و به این ترتیب پارالمپیک برزیل با هشت طلا برای ایران به پایان رسید. تیم والیبال نشسته ایران 3 بر یک از سد بوسنی و هرزگوین گذشت و جام قهرمانی را بالای سر برد.

لذت جام ششم

ایران تاکنون شش دوره در رقابت‌های والیبال نشسته پارالمپیک قهرمان شده است و از این نظر رکورددار قهرمانی در ادوار متعدد بازی‌هاست.

1988 سئول: قهرمان/ 1992 بارسلونا: قهرمان/ 1996 آتلانتا: قهرمان / 2000 سیدنی: قهرمان/ 2004 آتن: نایب قهرمان / 2008 پکن: قهرمان/ 2012 لندن: نایب قهرمان/ 2016 ریو: قهرمان

تمام مدال‌های ایران

پرونده کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک ریو با 24 مدال؛ هشت طلا، 9 نقره و هفت مدال برنز با رتبه پانزدهم بسته شد.

طلا: ساره جوانمردی (دو طلا در تیراندازی)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، سیامند رحمان (وزنه‌برداری) و زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان) و والیبال نشسته

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه‌ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه)، سجاد نیک‌پرست (پرتاب نیزه)، حامد امیری (پرتاب وزنه)، فوتبال هفت نفره و فوتبال پنج نفره

برنز: پیمان نصیری (دوی 1500 متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق‌زاده (وزنه‌برداری)، اسدالله عظیمی (پرتاب وزنه)، جواد حردانی (پرتاب نیزه)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه) و جاوید احسانی شکیب (پرتاب وزنه)

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک را 4350 ورزشکار از 159 کشور جهان برگزار کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها