از سوی محققان کشور صورت گرفت

تشخیص و درمان سرطان با نانوذرات طلا

گرچه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است شیمی‌درمانی برای درمان تومورهای بدخیم تاثیری ندارد، اما بیماران مبتلا به سرطان همچنان به شکل سنتی در ایران درمان می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۷۲۶۷

دکتر مهدی سبحانی، عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به این که حدود 30 سال گذشته خدمات رادیوتراپی و شیمی‌درمانی به صورت جداگانه به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می‌شد، اما چند سالی است که کشورهای پیشرفته رویکرد درمانی خود را تغییر داده و بر حسب نیاز بیمار رادیوتراپی و شیمی‌درمانی را به صورت تلفیقی به بیماران ارائه می‌کنند، گفت: بجز سرطان خون و لنفوم که با انجام شیمی‌درمانی قابل درمان خواهد بود، شیمی‌درمانی برای درمان تومورهای بدخیم تاثیری ندارد .البته درمان سرطان به دو دسته روش‌های جراحی و غیرجراحی تقسیم می‌شود که پزشکان ما در حوزه جراحی بسیار موفق هستند، اما در حوزه روش‌های غیرجراحی متاسفانه هنوز به روش سنتی عمل می‌شود.

وی افزود: تداوم این روش سنتی در ایران صحیح نیست. کما این که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است در آینده 70 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان در دنیا به کشورهای کمتر توسعه یافته مربوط خواهد بود. میزان بقای پنج ساله بیماران مبتلا به سرطان در دنیا 66 درصد است یعنی از هر سه بیمار دو نفر بهبود می‌یابد و این در حالی است که این آمار در ایران حدود 30 تا 35 درصد است یعنی از هر سه بیمار تنها یک بیمار با عوارض بالا درمان می‌شود. این متخصص با تاکید براین که سرطان بیماری قابل درمان است، تاکید کرد: متاسفانه حاکم بودن روش‌های سنتی موجب شده سرطان به یک بیماری لاعلاج و غیرقابل درمان تبدیل شود به گونه‌ای که آمارها نشان می‌دهد سالانه 90 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند که متاسفانه 60 هزار نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند. باید نگاه مدیران ارشد حوزه درمان نسبت به فعالیت متخصصان کلینیکال انکولوژی تغییر پیدا کند. بی‌شک، تلفیق رادیوتراپی و شیمی‌درمانی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان می‌تواند از مرگ و میر بیماران بکاهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها