محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم افتتاح فاز اول این شبکه اعلام کرد دایر شدن شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع ارتباط با اینترنت جهانی نیست.
کد خبر: ۹۴۰۶۱۸

وزیر ارتباطات در این باره افزود: «در استفاده از شبکه ملی اطلاعات و نیز شبکه اینترنت محدودیتی برای کاربران وجود ندارد و درست مثل یک خط تلفن است که شخص می‌تواند از ارتباط برای مکالمات بین‌المللی استفاده کند یا تماس شهری بگیرد.» به گفته واعظی، ارتباطات برقرار شده در داخل شبکه از لحاظ حریم خصوصی محفوظ ‌بوده و هیچ‌ تفاوتی بین ارتباط خارجی و ارتباطات داخلی شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد. او ضمن بیان این نکته که حفظ حریم خصوصی و حقوق شهروندی کاربران از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، از کاربران خواست به‌صورت ملی فکر کنند و بدانند شبکه‌هایی که در داخل کشور است به مراتب ایمن‌تر از شبکه‌های خارجی هستند.

همچنین از آنجا که در این شبکه امکان شناسایی صاحبان وبسایت‌ها و ارائه‌کنندگان خدمات ممکن است، در نتیجه این خدمات با مسئولیت و تعهد بیشتری به کاربران ارائه خواهد‌ شد.

نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات، در حاشیه مراسم افتتاح اعلام‌ کرد در این شبکه تمام اتصالات ثابت و سیار کشور دارای هویت واحد خواهد بود و اگر کاربری دارای شناسه نباشد قابلیت ارائه خدمات به او وجود نخواهد داشت. البته جهانگرد در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در این باره افزود: «احراز هویت کاربران به این معنی نیست که داده‌های رد و بدل شده توسط آنان را تحت نظر می‌گیریم.» با توجه به تاکید فراوان مقامات دولتی درباره صیانت از حریم خصوصی کاربران و نیز ساختار شبکه ملی اطلاعات که به‌عنوان یک بستر ارتباطی داخلی و در کنار شبکه جهانی اینترنت فعالیت خواهد داشت، به نظر می‌رسد نگرانی از بابت پایش مستقیم اطلاعات فردی کاربران و نیز ایجاد محدودیت برای آنها چندان به واقعیت نزدیک نباشد. این شبکه تنها برای افزایش سرعت و سهولت دسترسی به داده‌های داخلی و بهبود وضعیت خدمات‌رسانی در حوزه فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده و هیچ محدودیتی برای کاربران ایجاد نخواهد‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها