تناقض در برگزاری کنسرت

درحالی که سخنگوی وزارت ارشاد به نقل از وزیر ارشاد می‌گوید برگزار نشدن کنسرت در شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع) است و ربطی به اظهارات مقامات مذهبی ندارد، رئیس‌جمهور نسبت به لغو کنسرت در مشهد انتقاد می‌کند.
کد خبر: ۹۳۶۱۲۱

حسن روحانی با بیان این‌که بی‌قانونی خوب نیست و بی‌قانونی به نام دین و دلسوزی بدتر است، گفت: افتخار ما این است که کشورمان کشور قانون است و امام(ره) بارها بر این‌که حکومت اسلام و جمهوری اسلامی حکومت قانون است تاکید کردند، چرا که اگر قانون زیر پا رود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

رئیس‌جمهور در مراسم دیدار با جامعه پزشکی کشور که دیروز به مناسبت روز پزشک و هفته دولت در مرکز همایش‌های بین‌المللی ابوریحان برگزار شد، با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در مورد برگزاری کنسرت‌ها در کشور اظهار کرد: یک جا می‌خواهد کنسرتی برگزار شود، مجلس قانونگذاری شکل می‌گیرد.

در حالی که ما مجلس شورای اسلامی داریم و هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند، نمی‌تواند قانونگذاری کند و وزیر نیز نباید تبعیت کند؛ چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.

رئیس دولت یازدهم با تاکید بر این‌که از نظر من هیچ وزیری در برابر هیچ فشاری نباید کوتاه آید و عقب‌نشینی کند، افزود: اگر قرار است قانونی وضع شود باید از طریق مجلس اقدام شود و مراحل خود را در شورای نگهبان طی کند و سرانجام رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کند تا عملی شود.

اما حسین‌نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری روز گذشته خود به موضوع اظهارنظر وزیر ارشاد درباره ممنوعیت برگزاری کنسرت در شهر مقدس مشهد متعاقب اظهارنظر برخی از روحانیون و شخصیت‌ها اشاره کرد و گفت: نظر آقای جنتی درخصوص برگزار نشدن کنسرت در این شهر تنها به دلیل حفظ حرمت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و حریم آن بزرگوار بوده و به هیچ وجه، اظهارات برخی مقامات مذهبی این شهر، دلیل اصلی برگزار نشدن کنسرت در مشهد نیست و نخواهد بود.

او ادامه داد: این موضوع البته تنها به شهر مقدس مشهد اختصاص دارد و برگزاری کنسرت‌های موسیقی با رعایت ضوابط شرعی و قانونی و در چارچوب نظرات رهبر معظم انقلاب در سراسر کشور تداوم و استمرار خواهد داشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت که مطابق نظرات فقهی و استفتائات معظم‌له درخصوص مسائل هنری و موسیقی به طور خاص، عمل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها