دزدان به سرقت از طلافروشی و شهادت مامور پلیس اعتراف کردند

3 گانگستر جنایتکار در دام پلیس

سه مرد نقابدار که در جریان دستبرد به طلافروشی در سر پل‌ ذهاب، مامور پلیسی را به شهادت رسانده بودند، دستگیر شدند. دزدان حدود هفت کیلو طلا دزدیده بودند.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۵

به گزارش جام‌جم، ساعت 17 پنجشنبه وقوع سرقت مسلحانه طلافروشی در خیابان امام خمینی(ره) شهر سر پل‌ ذهاب استان کرمانشاه به پلیس گزارش شد. همزمان مرد پلیسی که از آن حوالی عبور می‌کرد، مشاهده کرد افرادی در نزدیکی طلافروشی تجمع کرده و درخواست کمک دارند. او با نزدیک شدن به این افراد و گفت‌وگو با آنها متوجه شد،سه مرد نقابدار وارد طلافروشی شده و صاحب آن را به گروگان گرفته‌اند. مامور پلیس، پیش از حضور همکارانش با توجه به این که جان طلافروش را در خطر می‌دید، تصمیم گرفت وارد عمل شود. همان موقع سه مرد مسلح در حالی که ساکی همراه داشتند، سراسیمه از طلافروشی خارج شدند. دو نفرشان بسرعت خود را به موتورسیکلتی که نزدیک طلافروشی بود، رساندند. مامور پلیس که رزمی کار بود، با استفاده از فنون رزمی با نفر سوم درگیر شد .در ادامه یکی از سارقان به سمت مامور جوان شلیک کرد و دزدان مسلح موفق به فرار شدند.

دقایقی از فرار آنها نگذشته بود که تیم‌های پلیسی در آنجا حاضر شدند. ماموران مشاهده کردند دزدان نقابدار مامور پلیس را به شهادت رسانده و مرد طلافروش را زخمی کرده‌اند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان و کشف هفت کیلو طلای سرقتی آغاز شد. ماموران با ردیابی پلاک موتورسیکلت، مالک آن را روز یکشنبه همراه با زنی در سر پل‌ ذهاب شناسایی و دستگیر کردند . در بازرسی از خانه این متهم، سه کیلو از طلاهای سرقتی کشف شد .

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به طراحی و اجرای نقشه مسلحانه اعتراف کردند.

مرد سارق به پلیس گفت: چندی پیش نقشه سرقت را طراحی کرده و آن را با همدستانم در میان گذاشتم که آنها قول همکاری دادند. بعد ازآن سلاح و نقاب‌هایمان را تهیه کردیم. عصر روز حادثه وارد طلافروشی شدیم و سلاح را به سمت طلافروش نشانه رفتیم و از او خواستیم طلاهای موجود در مغازه را روی پیشخوان بگذارد. مرد طلافروش مقاومت کردو خواست زنگ خطر را به صدا در بیاورد که مانع شده و او را با شلیک گلوله زخمی کردیم. وی اضافه کرد: موقع فرار از مغازه ماموری سر رسید و می‌خواست مانع فرارمان شود و حتی راه یکی از همدستانم را سد کرد که با شلیک گلوله او را کشتیم. بعد هم با شلیک هوایی و ایجاد رعب و وحشت متواری شدیم.

سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این باره گفت: با اعتراف این مرد تبهکار، همدستان فراری‌اش نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و در سرپل‌ ذهاب و تهران دستگیر شدند. تحقیق از اعضای این باند برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و کشف بقیه طلاهای سرقتی ادامه دارد.

محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این باره گفت: عاملان سرقت مسلحانه از طلافروشی سر پل‌ ذهاب به‌طور فوق‌العاده و خارج از نوبت محاکمه و مجازات قانونی خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها