پروتئین گوشت به اندازه قندها در چاقی موثر است

محققان دانشگاه آدلاید استرالیا در یک مطالعه جدید پی بردند پروتئین موجود در گوشت، به اندازه مواد قندی با شیوع جهانی چاقی ارتباط دارد. یافته‌های این مطالعه نشان داد مصرف‌کنندگان، در کنار خودداری از مصرف قندها، باید از مصرف زیاد گوشت نیز پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۳۰۵۵۶

محققان این دانشگاه می‌گویند: توجه به مصرف زیاد قندها و برخی چربی‌ها در رژیم غذایی اهمیت زیادی دارد. اما براساس یافته‌های جدید، پروتئین گوشت نیز می‌تواند در چاقی نقش داشته باشد. درحالی که مطالعات گذشته، اغلب بر محتوای چربی موجود در گوشت به‌عنوان عامل تشدید کننده چاقی تاکید داشته‌اند و معمولا در دستورالعمل‌های رژیمی، مصرف کمتر گوشت‌های قرمز و گوشت‌های فرآوری شده به دلیل بالابودن چربی‌های اشباع آنها توصیه می‌شود.

این پژوهشگران معتقدند این پروتئین گوشت است که مستقیم با چاقی ارتباط دارد. در واقع، دیرتر هضم شدن پروتئین‌ها نسبت به چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها باعث می‌شود انرژی دریافتی از پروتئین، یک انرژی اضافی باشد. این پروتئین سپس تبدیل به چربی و در بدن ذخیره می‌شود. یافته‌های جدید می‌تواند بحث‌برانگیز باشد، چراکه براساس این یافته‌ها، گوشت درست به اندازه مواد قندی می‌تواند در شیوع جهانی چاقی نقش داشته باشد.

پس بر این اساس، می‌توان نتیجه گرفت در دنیای مدرن امروزی، دستورالعمل‌های رژیمی باید برای جلوگیری از چاقی، مصرف کمتر گوشت را در کنار مصرف کمتر قندها توصیه کنند.

منبع: medicalnewstoday.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها