سقوط ورزشگاه آزادی در فهرست بزرگ‌ترین‌ها

ورزشگاه آزادی تهران را سال‌ها به عنوان ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی می‌شناختیم. ورزشگاهی که در برخی بازی‌های حساس حتی تا 120 هزار نفر را در خود جای می‌داد، اما حالا باید با این اعداد تقریبی خداحافظی کرد.
کد خبر: ۹۲۸۲۸۲
سقوط ورزشگاه آزادی در فهرست بزرگ‌ترین‌ها

به گزارش جام جم آنلاین ، ظرفیت ورزشگاه آزادی با اتمام صندلی‌گذاری 78 هزار و 116 نفر خواهد بود. این عدد روی سایت مجموعه ورزشی آزادی هم به روزرسانی شده است تا ظرفیت قبلی این ورزشگاه که 95 هزار و 225 نفر ذکر شده بود، رسما از درجه اعتبار ساقط شود. همین کاهش 17 هزار نفری گنجایش ورزشگاه آزادی باعث شد جایگاه این ورزشگاه در میان بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال آسیا از رتبه دوم به رتبه هفتم و در میان بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال جهان از رتبه چهارم به رتبه بیست و یکم تنزل پیدا کند.

تا پیش از این بعد از ورزشگاه رانگرادوی پیونگ یانگ کره شمالی (150 هزار نفر گنجایش) نام ورزشگاه آزادی تهران با 95 هزار و 225 نفر گنجایش در رده دوم بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های آسیا قرار داشت و در دنیا هم فقط دو ورزشگاه فوتبال آزتک مکزیکو سیتی (95 هزار و 500 نفر) و نیوکمپ بارسلونا (99 هزار و 354 نفر گنجایش) بودند که همچون ورزشگاه رانگرادوی کره شمالی ظرفیتی بیشتر از ورزشگاه آزادی تهران داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
با این كیفیت بازیها همین قدر هم نمیان

نیازمندی ها