وقتی شهریه مصوب آموزش‌ و پرورش دور زده می‌شود

علی‌الحساب ۱۶ میلیون شهریه + سند

بازگشت یک میلیارد تومان شهریه اضافی به اولیاء

25 مدیر متخلف عزل و 8 مدرسه غیردولتی تعطیل شدند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی از عزل 25 مدیر متخلف مدارس غیردولتی و بازگشت یک میلیارد تومان شهریه اضافی به اولیاء خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۵۶۰
25 مدیر متخلف عزل و 8 مدرسه غیردولتی تعطیل شدند

به گزارش جام جم آنلاین، مرضیه گرد در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، عدم رعایت برنامه درسی، دریافت شهریه اضافی و جعل اسناد توسط مؤسسان را از مهمترین تخلفات مدارس غیردولتی عنوان کرد.

وی گفت: بیشتر شهریه های اضافی بازگشت داده شده به اولیاء مربوط به کلاس های فوق برنامه، کلاس های کنکور و تابستانی بوده است.

گرد تأکید کرد: هشت مدرسه غیردولتی نیز به دلیل دریافت شهریه اضافی و بی توجهی به تذکرات آموزش و پرورش و تمکین نکردن به مقررات تعطیل شدند.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از مدارس غیردولتی از بانک های عامل وام شهریه دریافت و به جای پرداخت به دانش‌آموز در جای دیگری هزینه کرده اند.

گرد گفت: مدیران مدارس غیردولتی در صورت تخلف، انحلال یک تا سه ساله مدرسه را انتظار داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی از فعالیت 300 آموزشگاه زبان و علمی غیرمجاز در شهر تهران خبر داد و افزود: 200 آموزشگاه با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب شده است و بقیه نیز در حال بررسی و تشکیل پرونده هستند.

گرد ادامه داد: بسیاری از آموزشگاه های زبان بدون مجوز و با مجوزهای غیرمعتبر مشغول فعالیت هستند و از خانواده ها شهریه های اضافی دریافت می کنند.

وی افزود: این آموزشگاه ها هیچ مالیاتی به آموزش و پرورش نمی دهند و زیر نظر هیچ دانشگاهی نیز نیستند و از این طریق سودهای هنگفتی به جیب می زنند.

آموزش زبان های خارجی در سن 6 تا 20 سالگی تنها باید در آموزشگاه های زبان آموزش و پرورش انجام شود و فعالیت آموزشگاه های بدون مجوز منع قانونی دارد
گرد تصریح کرد: آموزش زبان های خارجی در سن 6 تا 20 سالگی تنها باید در آموزشگاه های زبان آموزش و پرورش انجام شود و فعالیت آموزشگاه های بدون مجوز منع قانونی دارد.

وی گفت: محتوای درسی این آموزشگاه ها مورد تأیید آموزش و پرورش نیست و شهریه های آن ها نیز خلاف مصوبات این وزارتخانه است.

گرد افزود: نشانی آموزشگاه های زبان و علمی مجاز در پرتال آموزش و پرورش به نشانی MEDU.ir موجود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها