بسیاری یزد را شهری تاریخی تصور می‌کنند که گشت و گذار در میان کوچه‌های تنگ و باریک آن با دیوارهای بلند، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایشان می‌سازد. شاید تا اندازه‌ای حق داشتند. اما یزد امروز به جز بافت تاریخی و معماری کویری زیبایش، می‌تواند برای عاشقان خرید هم جذاب باشد.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۴

اگر 20 سال پیش یزد یک پاساژ بیشتر نداشت که در میدان مجاهدین واقع و به کویتی‌ها معروف بود، امروز این شهر دارای چند مجتمع خرید است که دست کمی از مجتمع‌های مشابه در شهرهای بزرگ کشور ندارند.

هم فال و هم تماشا

اگر از دوستداران گشت و گذار در میان بافت تاریخی هستید یا عاشق خرید، پیشنهاد می‌کنیم به بازار سنتی یزد سری بزنید. بازار زرگرها، نمونه خوبی است. طلای یزد از قدیم معروف و از آنجا که تاریخی و دیدنی بوده همیشه شلوغ است. این بازار 94 متر درازا دارد و سقف 6 متری آن با قوس‌های جناقی و هلالی تزئین شده است. 250 مغازه زرگری و طلافروشی در این راسته مشغول فعالیت هستند و در بعضی از مغازه‌ها، جواهرات بدون محافظ در ویترین به نمایش گذاشته شده‌اند.

شاید مشهورترین بازار یزد، بازار خان باشد. تاریخ ساخت این بازار به زمان ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد. مجموعه زیبا و قدیمی بازار خان، حسینیه، آب‌انبار و حمام کنار آن نشانه‌هایی زیبا از معماری قدیمی این شهر است.

بازار مسگرها هم از بازارهای سنتی و قدیمی شهر یزد است که در آن انواع مصنوعات مسی و فلزی ساخته و عرضه می‌شود. صنایع دستی تزئینی، ظروف آشپزخانه و ابزارآلات کشاورزی از محصولاتی است که در این بازار به فروش می‌رسد. امروزه حدود 45 مغازه در این بازار فعال بوده که 15 مغازه آن به طور حرفه‌ای به مسگری مشغولند. اگر به یزد سفر کردید، حتما سری به این بازار بزنید. این سه بازار در خیابان قیام واقع شده‌اند که در بافت تاریخی یزد قرار دارد.

صفاییه و مجتمع‌های مدرنش

اگر علاقه‌ای به بازار گردی ندارید و شیفته زرق و برق پاساژهای مدرن و امکانات رفاهی آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به منطقه صفاییه یزد بزنید. این منطقه چند مجتمع خرید مدرن دارد از جمله، مجتمع‌های الماس، صدف و ستاره.

مجتمع تجاری، تفریحی الماس محلی مناسب برای خرید است و هر چیزی که بخواهید می‌توانید از این مجتمع دو طبقه شیک تهیه کنید، از پوشاک زنانه و مردانه گرفته تا کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عروسک و اسباب‌بازی، بدلیجات، لباس زیر زنانه، مانتو و طلا و جواهرات. بعد از خرید و گشتن، می‌توانید سری به کافی شاپ این مجتمع بزنید و علاوه بر استراحت، چیزی هم نوش جان کنید. مجتمع صدف هم دست‌کمی از این مجتمع ندارد.

اما مجتمع خرید ستاره، تنها یک مرکز خرید نیست، بلکه مکانی تفریحی برای هر رده سنی است. افزون بر خرید می‌توانید از امکانات دیگر این مرکز خرید بزرگ استفاده کنید که شامل شهربازی با جدیدترین دستگا‌ه‌ها، رستوران با چشم‌انداز پارک باغ ملی، کافی‌شاپ، سالن بدنسازی و بیلیارد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها