با تسلیم شدن افراد مسلح

«داریا» به آغوش دمشق بازگشت

منابع محلی در شهر داریا در حومه دمشق اعلام کردند که نیروهای دولتی سوریه به ورودی‌های این شهر رسیده‌اند. از شمال سوریه نیز گزارش می‌رسد که اولین محموله کمکی سازمان ملل به قامشلی ارسال شده است.
کد خبر: ۹۲۰۷۵۶
ارتش سوریه به ورودی‌های شهر داریا رسید/ ورود کمک‌های سازمان ملل به قامشلی

سوریهبه گزارش جام جم آنلاین ، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع میدانی در شهر داریا واقع در جنوب غرب دمشق اعلام کردند که ارتش سوریه با کمک هم‌پیمانانشان پس از حملات شدیدی که از دو ماه پیش آغاز کرده به ورودی‌های مجتمع مسکونی این شهر رسیده‌ است.

به گفته این منابع بیش از هشت هزار غیرنظامی در این شهر محاصره هستند و شلیک یک موشک به این شهر می‌تواند کشتار بزرگی را به وجود بیاورد.

شهر داریا از نخستین سالهای آغاز بحران سوریه به اشغال مخالفان مسلح سوری در آمد و به دلیل نزدیکی به پایتخت یکی از استراتژیک‌ترین پایگاه‌های شورشیان محسوب می‌شود.

در همین راستا، اولین هواپیمای وابسته به برنامه جهانی غذا روز یکشنبه در شهر کردنشین قامشلی واقع در شمال شرق سوریه فرود آمد. از طریق راه‌های زمینی بدون عبور از مناطق تحت سیطره داعش نمی‌توان به این شهر رسید.

این هواپیما حامل 40 تن مواد غذایی برای ساکنان این شهر است. براساس برآورد سازمان ملل تعداد افرادی که در این شهر نیاز به کمک‌های غذایی دارند 275 هزار تن است.

در بیانیه برنامه جهانی غذا آمده است که این هواپیما طی ماه ژوئیه 25 پرواز بین دمشق و قامشلی خواهد داشت تا حدود هزار تن مواد غذایی و دارو را به ساکنان برساند.

از آغاز بحران سوریه بیشتر شهرهای این کشور شاهد درگیری‌های شدید بوده و با بحران انسانی بزرگی روبرو هستند.

از سوی دیگر شبکه العربیه اعلام کرد که سمیر عواضه، ملقب به ابوعلی النقیب که یکی از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان است در درگیری‌های منطقه مزارع الملاح در حومه شمالی حلب کشته شد.

این شبکه اعلام کرد که سمیر عواضه از متولدین شهرک الطیبه در جنوب لبنان است و در درگیری‌ با مخالفان سوریه شرکت داشته است.

منبع:ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها