جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش:

آمریکا با هواپیماهای اف ۱۸ می‌خواست ملوانانش را آزاد کند

در ادامه اقدامات قضایی علیه نظامیان آمریکا

ملوانان آمریکایی بازداشتی در ایران مجازات می شوند

مقامات بلندپایه نظامی آمریکا به شبکه خبری ان بی سی نیوز گفتند تحقیقات نیروی دریایی آمریکا درباره ماجرای بازداشت ملوانان آمریکایی در آب های ایران تکمیل شده است و اقدامات انضباطی ارائه می شود.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۵
ملوانان آمریکایی بازداشتی در ایران مجازات می شوند

به گزارش جام جم آنلاین، ان بی سی نیوز گزارش داد 10 ملوان آمریکایی در ماه ژانویه بعد از ورود قایق هایشان به آب های سرزمینی ایران، یک شب را در بازداشت ایران به سربردند. تصاویری ویدئویی از این ملوانان در هنگام بازداشت و پس از آن گرفته شد و بر اساس این تصاویر، یکی از این ملوانان از ایران عذرخواهی کرد.

سرهنگ مایک کافکا، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا تایید کرد تحقیقات پنج ماهه در این خصوص تکمیل شده است و این تحقیقات به منظور دستورات قضایی به فرماندهی ذیربط ارجاع شده است.

دو مقام بلندپایه نظامی آمریکا به ان بی سی نیوز گفتند تحقیقات نشان می دهد اتفاقات اشتباهی رخ داده است و چندین ملوان تصمیماتی گرفته اند که در نهایت به این ماجرای شرم آور منتهی شده است.

یکی از مقامات نظامی آمریکا گفت:«این مجموعه ای اشتباهات بود.» مقامات آمریکا ابتدا نقص دستگاه های ناوبری را برای این حادثه مقصر اعلام کرده بودند.

این مقامات افزودند: کمیته تحقیق توصیه می کند فرماندهی گروه اعزامی نیروی دریایی و فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در بحرین اقدامات تنبیهی را برای چندین ملوان درنظر بگیرد.

این مقامات نگفتند چه تعدادی از این ملوانان با اقدامات انضباطی مواجه می شوند اما یکی از آنها گفت اقدامات انضباطی علیه بیش از نیمی از ملوانان بازداشت شده در ایران اعمال می شود.
هنوز هیچ اتهامی علیه ملوانان تنظیم نشده است اما پیشتر یک نفر به خاطر این ماجرا از خدمت کنار گذاشته شد. سرهنگ اریک راش که افسر اجرایی در زمان وقوع حادثه بود ماه گذشته از کار برکنار شد.

دریاسالار جان ریچاردسون، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا 30 ژوئن به اعضای کنگره و رسانه ها درباره این تحقیقات توضیح می دهد.

این حادثه تنش ها را بین آمریکا و ایران به سبب انتشار تصاویری از این ملوانان از جانب ایران بالا برد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها