گیشه بین المللی در جست و جوی «دوری»

انیمیشن کامپیوتری «در جست و جوی دوری» نمایش بین المللی خود را با یک افتتاحیه 50 میلیون دلاری آغاز کرد. این فیلم در 29 کشور دنیا روی پرده سینماهاست.
کد خبر: ۹۱۵۵۱۰
گیشه بین المللی در جست و جوی «دوری»

به گزارش جام جم آنلاین ، کمپانی والت دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار که فیلم را تهیه کرده اند، از این رقم فروش راضی هستند.

آن ها می گویند انتظار چنین فروشی را برای افتتاحیه بین المللی انیمیشن خود داشته اند. کمپانی دیزنی محصولات انیمیشنی خود را به شکل ویژه ای اکران عمومی بین المللی می کند.

طبق یک سنت قدیمی و برعکس دیگر کمپانی های فیلم سازی، دیزنی فیلم های انیمیشن خود را یک باره در تعداد زیادی از کشورهای دنیا به روی پرده نمی فرستد.

سیاست کاری کمپانی والت دیزنی این است که محصولات انیمیشن خود را به تدریج در کشورهای مختلف جهان اکران عمومی می کند.

به این ترتیب، این محصولات انیمیشنی هر هفته در حدود بیست کشور تازه دنیا به روی پرده سینماها می روند و باعث می شوند تا هر هفته، فروش خوبی را در جدول گیشه بین المللی سینما تجربه کنند.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، تحلیل گران اقتصادی سینما پیش بینی می کنند فروش بین المللی «در جست و جوی دوری»، به بالای 600 میلیون دلار برسد.

همین تحلیل گران می گویند این اکشن ماجراجویانه خانوادگی، در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی هم بیش از 400 میلیون دلار فروش خواهد کرد.

تا به امروز، «زوتوپیا» با فروشی یک میلیارد دلار در سطح جهانی (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) موفق ترین محصول انیمیشنی سال 2016 است.


اهل فن عقیده دارند «در جست و جوی دوری» با رد کردن رقم فروش این فیلم، تبدیل به پرفروش ترین انیمیشن سال جاری میلادی خواهد شد. هر دو فیلم، محصول کمپانی والت دیزنی هستند.

«در جست و جوی دوری» در سه روز اول نمایش عمومی اش در آمریکای شمالی، فروش کلان 136 میلیون دلاری کرد و یک رکورد تازه را در رابطه با فروش افتتاحیه محصولات انیمیشنی، به نام خود ثبت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها